Sharepoint-site geeft bij alle bewerkingen melding uitgescheckt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorieke

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Hallo,

bij bijna alle bewerkingen die ik wil doen op onze intranetsite komt de melding: Het bestand is momenteel uitgecheckt of vergrendeld om te worden bewerkt door een andere gebruiker.

bv als ik op de home-pagina een gedeeld webonderdeel wil wijzigen, kan ik wel naar alle instellingen van dit webonderdeel, maar wanneer ik na het aanpassen op OK klik, komt de melding :
Het bestand is momenteel uitgecheckt of vergrendeld om te worden bewerkt door een andere gebruiker.

Het laatste wat is veranderd is dat er een back-up is gemaakt, maar ik weet niet of het hiermee te maken heeft.

Heeft iemand een idee?

a. Kijk na of gebruikers niet teveel rechten hebben op de intranet-site. Hier bij ons maken we ook regelmatig mee dat gewone gebruikers (per ongeluk) de webpagina uitgecheckt hebben.
b. Achterhaal ook wie de pagina checked out hebben op dat moment. Sluit gedeeltelijk aan op vraag a. In onze (oude) versie van Sharepoint doen we dat door te kiezen in "Site Actions" voor "Show Page editing toolbar" en als we iemand aantreffen die qua editing op dat moment niets toe te voegen heeft, dan doen we Page -> Override Check Out
Dan heb ik weer de controle (ik heb 'm dan checked out) en kan 'm (bijv.) publishen etc.

Tijs.

Ik kan (bij onze versie van Sharepoint) op Intranet zien wie de pagina uitgecheckt heeft op dat moment als ik de Editing toolbar aanzet. Zie b. hoe dat bij ons kan worden aangezet.

Tijs.

Ik heb deze optie niet --> te kiezen in "Site Actions" voor "Show Page editing toolbar"

Bij siteacties kan ik alleen kiezen voor maken, pagina bewerken en site instellingen.

Welke versie Sharepoint heb je dan? 2007, 2010 of 2013?

Tijs.

Andere manier die ook in mijn versie van Sharepoint werkt (met mijn privileges):
Site Actions -> Site Settings -> Modify All Site Settings -> Modify Pages Library Settings
Ik klik dan op "Manage checked out files" onder "Permissions and Management"
Ik zie dan meteen alle checked out documenten van mijn site. Ik kan dan Take Ownership doen om de pagina op mijn naam checked out te zetten, waarna ik 'm kan klikken en weer kan uitchecken etc.
In deze link komen ze ook uiteindelijk uit op diezelfde pagina, alhoewel op een andere manier. Is een alternatieve manier als mijn methode bij jou niet werkt omdat je een andere versie Sharepoint hebt. Staat ook het verhaal in over Take Ownership, maar dan duidelijker uitgelegd dan ik deed zojuist [aanbevolen link, dus :)].

Voor Versie Sharepoint 2007 kun je ook hier kijken voor hoe je met een muis hover kunt zien in het documenten overzicht of en zo ja, door wie een document is checked out. Mogelijk heb je ook nog wat aan de hele cursus of specifieke onderdelen van de cursus (klik in het linker gedeelte wat je wilt zien, of klik op Overview om van daaruit de hele cursus te doen).

Tijs.

ik heb die optie helaas niet, en ben admin van de SharePointsite.....

aanpassingen.jpg

ik snap er niets meer van.

Je moet niet (zie hierarchie bovenaan in jouw schermafdruk) niet in
Nieuws -> Instellingen
zijn maar in
Home -> Pages -> Settings

[Zie schermafdruk, in mijn versie van Sharepoint. Linksom of rechtsom ga je ergens de verkeerde kant op.]

Tijs.
SP32-20130911-093615.jpg

ik heb het gevonden, maar er is geen enkel bestand uitgescheckt.

Ik wil ook eigenlijk niets doen met de bestanden, maar met de layout van de pagina.weergave.jpg

Wat is nu precies je vraag?
a. In je startposting praat je over dat (zo'n beetje) alle pagina's die jij wilt bewerken checked out zijn door anderen en dat dat voor veel tijdverlies zorgt. Ik gaf een manier om snel te zien óf er pagina's checked out zijn en door wie en hoe weer vrij te geven. Dat je nu (blijkbaar toevallig) niemand ziet die wat checked out heeft staan lijkt in strijd met je mededeling dat zo'n beetje alle pagina's checked out zouden zijn...
b. Dan heb je momenteel (nog) niet in beeld wie (vooral) de documenten checked out zet. (Te korte periode waarop je bijhoudt wie welke pagina's checked out hebben; je weet pas net hoe je dat overzicht kunt krijgen).
c. Dan heb je momenteel (nog) niet in beeld wie (eigenlijk) teveel rechten hebben op de pagina's (zie ook a. en b.)

Dat je zélf aanpassingen wilt doen aan pagina's is voor elke lezer duidelijk. Je startposting zegt dat dat (vaak/soms) wordt 'geblokkeerd' doordat anderen de pagina checked out hebben, dus ik begrijp niet helemaal waarom je dat vermeldt in je laatste posting tenzij je wilt zeggen dat je (bijv. de pagina in je schermafdruk) niet kunt bewerken/aanpassen omdat de pagina door iemand anders checked out zou zijn terwijl in het opgevraagde overzicht van checked out pagina's de pagina niet wordt genoemd als checked out (door anderen)...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan