Shares

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat je het in het login-script zou zetten?
Doe het anders even zo:
Maak even op het werkstation een .bat of .cmd bestand met de volgende inhoud erin en dubbelklik die om het uit te voeren:
net use X: \\server\gedeeldemapmetdesnelkoppelingen /persistent:no
net use
pause
if exist %userprofile%\Bureaublad\*.* xcopy /f /y X:\Word.lnk %userprofile%\Bureaublad\*.*
pause
if exist %userprofile%\Bureaublad\*.* xcopy /f /y X:\Excel.lnk %userprofile%\Bureaublad\*.*
pause
if exist %userprofile%\Desktop\*.* xcopy /f /y X:\Word.lnk %userprofile%\Desktop\*.*
pause
if exist %userprofile%\Desktop\*.* xcopy /f /y X:\Excel.lnk %userprofile%\Desktop\*.*
pause
REM net use X: /delete

Je krijgt dan bij elke commando wat meer te zien, je kunt het verder laten gaan door bij elke "Druk op een toets om door te gaan" op Enter-toets te drukken, én de X: schijf-verbinding wordt niet verbroken, dat kun je na het testwerk zelf gaan doen, door in Deze Computer te rechtsklikken op de X: schijf en kiezen voor Verbreken.

Meld terug welke commando's niet lukte(n) en welke melding erbij ontstond.

Succes,

Tijs.

Ik vermoed dat dit niet helemaal goed gaat (of hoeft te gaan)

Code:
if exist %userprofile%\Bureaublad\*.* copy /y X:\Word.lnk %userprofile%\Bureaublad\*.*

- Controle of "alles" op het bureaublad staat (wat nou als er nog niets op het bureaublad van de user staat?)

@ellasar: Dit werkt ook bij een lege map. Checkt dus of de map bestaat; er hoeven geen fysieke bestanden in te staan.

Zie voorbeeld hieronder:

C:\>md fiets

C:\>if exist fiets\*.* echo map bestaat
map bestaat

C:\>

Tijs

@ellasar: Dit werkt ook bij een lege map. Checkt dus of de map bestaat; er hoeven geen fysieke bestanden in te staan.

Zie voorbeeld hieronder:

Tijs

Ik merk het alweer, zit weer te vaak te VBS-sen, Batch syntax begint te versloffen

Ik merk het alweer, zit weer te vaak te VBS-sen, Batch syntax begint te versloffen

@Ellasar: lol :D
Met VBS zal het wel mooier kunnen, maar het gaat er mij om dat het ook met simpele batch-commando's moet kunnen.

Persoonlijk denk ik dat 112fan zelf een fout maakt ergens, dus dat mijn script correct is. Natuurlijk horen we dat nog wel van hem (zie mijn test batch-file die hij mag gaan uitvoeren rechtstreeks vanaf een client-werkstation).

Tijs.

Ok, zet ik mijn geld op een foutje met \\server\gedeeldemapmetdesnelkoppelingen

Ofwel niet aangepast aan daadwerkelijke situatie
Ofwel niet de correcte rechten voor betreffende user

@Ellasar:
Ik denk ook zoiets, maar 112fan beweert dat hij aan alle basisvoorwaarden zou hebben voldaan:
Alles klopt qua server, share en X is niet in gebruik heb je niet per ongeluk een typfout gemaakt of zo[...]

Ik denk overigens niet dat het een rechtenprobleem is, per slot heeft de groep Gebruikers 'by default' leesrechten op share- en mapniveau op een W2003 server.

Vandaar dat ik hem nu alle stappen individueel laat uitvoeren met zoveel mogelijk terugmeldingen op het scherm. Dan moet vanzelf het probleem boven water komen, lijkt me.

Tijs.

Ok, zet ik mijn geld op een foutje met \\server\gedeeldemapmetdesnelkoppelingen

Als je zelf een verbinding maakt met die map werkt het wel anders niet dus wat Ellasar al dacht klopt waarschijnlijk

Het werkt zo heb ik het nu:

net use X: \\SERVER\ClientApps /persistent:no
if exist %userprofile%\Bureaublad\*.* copy /y X:\Nlite.lnk %userprofile%\Bureaublad\*.*
if exist %userprofile%\Bureaublad\*.* copy /y X:\Skype.lnk %userprofile%\Bureaublad\*.*
if exist %userprofile%\Desktop\*.* copy /y X:\Nlite.lnk %userprofile%\Desktop\*.*
if exist %userprofile%\Desktop\*.* copy /y X:\Skype.lnk %userprofile%\Desktop\*.*
net use X: /delete

Zoals je heb gemerkt moest je het script aan jouw situatie aanpassen. Dat had ik ook al geschreven, nietwaar?

Mooi dat het werkt, nu. :D

Even deze vraag op opgelost zetten, en ook die vraag over snelkoppelingen. Verwijs in die andere vraag even naar deze discussiedraad, omdat we in deze discussiedraad 2 'problemen' in 1x behandeld hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan