sharing probleem met canon ip4500

• Onderwerp starter Onderwerp starter dtuyp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dtuyp

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Hallo,

Op internet al gezocht maar ik kom er niet uit.....

Ik heb een W7 64 laptop. Daar werkt mijn canon ip4500 pixma prima op. Geldt ook voor mijn xp desktop.

In mijn netwerk zie ik op de W7 ook de canon printer staan. Als ik deze als netwerkprinter wil installeren dan kan hij geen drivers vinden. De bestanden die canon op de site zet werken niet. Het met een .inf bestand zijn. Ik heb al geprobeerd het pakket van drivers (is executable) te unzippen en de inf er uit te halen. Dat lukt maar handmatig die file selecteren bij de foutmelding werkt ook niet. Je schijnt er handmatig iets in te moeten aanpassen maar dat is tot dusver niet gelukt.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

MVG
Dave

lukt nog steeds niet

Hallo, bedankt voor de moeite allereerst. Alleen lukt het nog niet.

Het probleem is precies zoals in de 3e link is aangegeven in het laatste bericht. Ik heb dat nu geprobeerd met een inf-bestand dat ik bij canon heb weggehaald en ik heb volgens mij precies gedaan wat daar staat maar bij het installeren van de canon als netwerkprinter op mijn W7. Die staat dus op lokaal geinstalleerd op mijn xp machine.

Ik zie alles over en weer dus het netwerk is niet het probleem. Het heeft puur te maken met de driver eventueel in combinatie met het netwerk. Heeft die 64 bit er mee te maken? Die xp is volgens mij zeker geen 64 bit.

Hoop dat je mij verder kan helpen.

Alvast bedankt.
MVG
Dave

reactie

Ik weet niet om welke driver W7 vraagt. Krijg alleen bij installeren als netwerkprinter een foutmelding dat er geen communicatie met de canon printer is die op de xp staat. Dit terwijl deze dus wel zichtbaar is naast de andere printers op de xp als ik in W7 die printers als netwerkprinter wil installeren. Bij een andere, oudere printer werkte het meteen.

Ik heb de nieuwe drivers al bij Canon opgehaald volgens mij. En de printer werkt direct aan de W7 wel gewoon.

Ik heb geprobeerd om op de W7 de lokaal geinstalleerde printer te voorzien van een tc/icp poort te voorzien met het ip adres van de xp computer. Dat stond ook ergens in je links. Ook dat werkt niet, Als ik die poort selecteer en ik zet de nieuwe poort aan dan gebeurt er niets of ik moet daar wat fout doen. Moet ik soms de ip poort creeren op de printer zoals deze op de xp staat?

Enfin, kom er dus niet helemaal uit helaas. Hulp is welkom!

MVG
Dave

Misschien moet je alle links die je ziet onder bovengenoemde links nog een rustig doorlezen. Ik moet verder passen :(

toch bedankt

Dat heb ik al gedaan maar mijn oplossing zit er niet bij denk ik of ik kom er niet uit.

De ramp is te overzien overigens.

Toch bedankt voor je moeite.
Dave

bericht voor watchdog

Op verzoek van helpmij zelf wil ik bevestigen dat dit probleem nog niet is opgelost. Het probleem is echter te overzien. Ik heb namelijk nog een andere printer die wel via het netwerk werkt. Print in de foto's maar direct...

MVG
Dave Tuijp

Eenvoudig op te lossen

Hallo, Ik had hetzelfde probleem. Maar de oplossing is eenvoudig:
1. Installeer de driver voor de iP4500 van de Canonsite. (Gebruik hiervoor de VISTA driver 2.11 ,64bit versie) op jouw windows 7 laptop.

2. Wanneer je nu op je windows 7 laptop een netwerkprinter toevoegt, en die printer (iP4500) op je XP PC ziet, (je gaf aan dat je deze wel kon zien, hij staat dus achter de XP PC die in dezelfde werkgroep staat als de windows 7 laptop) selecteer je deze. Jouw windows 7 laptop accepteert deze nu wel.

3. Al die andere programma's van de cannonsite voor de iP4500 die voor de windows 7 zijn bedoeld, functioneren nog niet op mijn windows 7 PC. Misschien omdat de printer op de XP machine staat en niet op de windows7 PC. Maar dat vind ik niet erg. Ik kan nu in ieder geval printen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan