Pinki3
Ik weet niet of je nog steeds het probleem hebt met je headset, maar ik reageer er toch maar op.
Ik heb sinds vandaag ook deze headset, het opzetten ervan duurt even maar uiteindelijk werkte mijn surround sound wel.
Je hebt die 9 pins kabel waar je controle systeem op zit (front, center, sub en rear), het ene deel gaat naar de headset zelf en het andere kan je die 4 (3,5mm jacks) op aansluiten. Deze zijn inderdaad de 4 kleuren: Groen, zwart, roze en oranje.
Als het goed is zit er op de achterkant van je computer een heel rijtje met ingangen voor 3,5mm jacks, deze zijn met kleur gecodeerd, dus doe je de groene jack in het groene gaatje, enz.
(groen=front speakers, zwart=back speakers, oranje= subwoofer, roze=microfoon).
Daarna moest ik deze op de computer instellen op surround sound (met realtek HD Audio configuratie). Als je dit programma hebt ga je naar tabblad: luidsprekers (hier valt je headset onder).
Zorg dat bij het hoofdvenster aan de rechterkant (onder analoog) de kleuren overeen komen met wat je ingeplugd hebt)
Dan zet je bij configuratie van luidsprekers de dropdown balk op 5.1 luidsprekers. Ook daaronder zet je de optionele luidsprekers aan (centrum, subwoofer, paar achteraan, vooraan links en rechts en surroundluidsprekers).
Als het goed is zou je headset nu surroundsound moeten geven.
----------------------------
Aanvulling voor als je ook nog je speakers wilt horen naast de headset (win 7):
Je speakers in een 2e front uitgang prikken (vaak aan de voorkant).
Rechterklik op luidsprekers (links onder) en dan opname apparaten.
Nogmaals een rechterklik in het venster en dan niet aangesloten apparaten aanvinken.
Dan: Stereo-mix aanklikken, activeren en weer met rechterklik naar het tabblad eigenschappen.
Hier klik je op luisteren, naar dit apparaat luisteren en dan onder afspelen via dit apparaat je boxen selecteren.
Mocht je realtek HD Audio configuratie hebben, dan nog dit programma openen, naar geavanceerde apparaatinstellingen en dan de 2 onderste klikken (simultaan laten afspelen en alle ingangsaansluitingen scheiden).