Sharkoon X-Tatic Digital 5.1 Headset Geen Surround op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes, ik hoop dat het lukt en anders moet je nog maar even vragen want bij mij doet hij het inmiddels super
 
Oke, ik heb een vraag over dat zwarte bakje van de 5.1 headset om alles in te stellen. Daar zit ook gaten om die plugins erin te douwen.. Wat doe je daarmee? Want je zei dat die plugins in de computer moet, maar je zei hier niets over. Waar die plugins aan vast zit ( die draad ) is dat ook zo klein bij jou? En daar zit ook weer een analoge 3.5 m op. Waar steek je die in ?

Ps: Die realtek audio kan ik nergens vinden op mijn pc. Waar kan ik die vinden?:)
 
Laatst bewerkt:
Dat zoek ik direct even uit, hij werkt bij mij zonder dat kasje namelijk

Ik vond dit op youtube voor PS3 in ieder geval: http://www.youtube.com/watch?v=zXtkXR7en5w

Ik heb nog even verder gezocht en vond deze site:

http://www.overclockersclub.com/reviews/sharkoonxtaticdigital/3.htm

Hier zeggen ze dat je de headset in het kasje moet doen, dan zit er een optische kabel bij (die met die 2 dopjes erop) en dan zou je die in het kasje en in de achterkant van de computer moeten kunnen doen. (zo'n gaatje met "SPDIF OUT" erbij). Dan moet je naar je audio opties (rechtsonder rechtermuisknop op speakertje) --> afspeel apparaten en dan eentje selecteren met ...output optical (in mijn geval Realtek digital Output (optical) dan zou hij het moeten doen.
 
Tijdje niet gereageerd, dat kwam omdat ik het de laatste tijd erg druk heb. Maar wat je hebt gezegt heb ik gedaan. Maar je had nog geen antwoord gegeven over die gekleurde stekkertjes, die je in front, gear enzo moet stoppen. Ik heb daar 2 stuks van. Heb jij die allebei gebruikt? Je kan ze ook in het zwarte bakje doen, maar ook in het pc. Het lijkt me natuurlijk handiger om in de pc te doen, want daar moet de signaal natuurlijk heen. Maar daar zit weer een analoge stekker aan. En die draad is zo klein! Hoe sluit jij dat aan? Waar stop jij die analoge stekker weer in? Want volgens mij ligt het hier aan. Bedankt voor het helpen! Ben ik echt blij mee.
 
Ik heb het zwarte kasje helemaal niet in gebruik aangezien ik de surroundsound kan aansturen dmv dat programma: Realtek advanced HD audio (ofzoiets). Maar ik heb alle 4 de stekkertjes achter in de computer gedaan en m'n normale speakers (met 1 uitgang) op de voorkant gezet. (als je de stekker van de headset op de voorkant wilt aansluiten dan mis je 2 stekkers).

Als je dat audio programma niet hebt dan moet je de kabel (9-pins) rechtstreeks op het zwarte kasje aansluiten (ik deed dat op de linker van de 2 om te testen). Dan die optische kabel (die kleine met een rechte kant en een half ronde kant met in het midden dat uitsteeksel met zo'n dopje erop). Die moet je aansluiten op dat zwarte kasje (ik dacht onder optical) en dan aansluiten op de pc (in "bij mij in ieder geval" : SPDIF OUT).

Dan zou je pc hem moeten herkenen en zou je de audio settings moeten aanpassen zoals je zelf wilt. (Dus als standaard afspeelapparaat selecteren enz, maar dat hoor ik wel als je hem eenmaal hebt aangesloten).

P.S geen dank voor het helpen, ik zocht op internet naar recenties van deze headset en zag je vraag. Ik hoop dat het uiteindelijk lukt met het aansluiten ik zal het anders nog wel aangeven met foto's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan