shdocvw.dll melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Berichten
761
Kennissen van mij krijgen na het opstarten de melding dat shdocvw.dll mist. Het bureaublad komt daarna ook niet tevoorschijn. Er kan dus géén gebruik gemaakt worden van "uitvoeren". Ook in de veilige modus komt dezelfde melding en ook daar geen bureaublad. Hierdoor kan er ook geen systeemherstel plaatsvinden.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
 
Opstarten en via F8 het startmenu onderbreken. Kiezen voor herstel.

Anders booten vanaf CD en via de CD een herstel proberen te forceren.
 
Okijoki, inmiddels zelf ook aangemeld(maar toch alvast bedankt), kom namelijk steeds meer tegen...(en durf ook steeds meer) maar.....

>Tiborv...met F8 onderbreken lukt wel, ik krijg echter een heleboel opties maar niet die van <herstellen>

Van iemand anders kreeg ik een tip om het bewuste DLL bestand te kopieren naar C:\ ....dat deed ik via de <veilige modus met opdracht prompt> maar dan zegt ie dat ie het bestand niet kent...

Nu wil ik je volgende tip proberen (ik ben een "leek")...maar het booten gaat vanaf de A:\ en slaat volgens mij de rest over? Nu schijnt het dat ik dit in de BIOS kan wijzigen via <DEL> of <F1> (die laatste deed het tot dusver niet) en doe ik dat op dezelfde manier als het gebruik van de <F8> ?

Ik weet het, een heleboel vragen....maar misschien kan je me verder helpen....

BVD @
 
Na een nachtje slapen ga ik vol goede moed verder:p

Wat heb ik inmiddels gedaan:
* het bewuste shdocvw.dll bestand heb ik via de veiligemodus + prompt gekopieerd naar system32...en zowaar de melding was weg...Maar de volgend was er alweer nml <WININET.DLL>, ik ben bang wanneer ik deze daar ook naar toe heb gekopieerd ik wel weer een volgende melding krijg..... Ik heb dus nog steeds een leeg bureaublad...
* inmiddels getracht een herstel te forceren (heb inmiddels de BIOS gevonden (zo leer je nog eens wat) en daar de zaak veranderd (van A naar de CDROM)...kom een heel eind...maar dan vraagt ie de diskette te plaatsen...ik heb een cd en dat wil ie dus niet...moet ik zeker weer naar de BIOS maar wat moet ik dan wijzigen?:confused:

*Hier nog een opmerking waar we misschien ook verder mee kunnen....als ik op dat lege bureaublad sta en ik druk <CTRL-ALT-DEL> in dan verschijnt taakbeheer, kan ik van daaruit ook naar systeemherstel en zo ja waar zit dat dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan