shearch tip bij tips en handleidingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter roby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roby

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi allen en vooral Henrik

Ik zag dat je bij tips en handleidingen een registersleutel hebt geplaats voor het makkelijk zoeken in je adresbalk met b.v Google hier dus .
Nou is mijn vraag dus ,ik zou graag ook een sleutel voor de zoek optie van helpmij willen maken ,maar ik weet niet hoe je aan die achtervoegsels moet komen ???

Vind het trouwens een goede tip maar kan er geen waardeering aangeven omdat het een gesloten bericht is , dan maar zo .
Photobookhotels_01.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door roby
Hoi allen en vooral Henrik

Ik zag dat je bij tips en handleidingen een registersleutel hebt geplaats voor het makkelijk zoeken in je adresbalk met b.v Google hier dus .
Nou is mijn vraag dus ,ik zou graag ook een sleutel voor de zoek optie van helpmij willen maken ,maar ik weet niet hoe je aan die achtervoegsels moet komen ???

Vind het trouwens een goede tip maar kan er geen waardeering aangeven omdat het een gesloten bericht is , dan maar zo .
Photobookhotels_01.gif

Kan de pagina niet vinden.

Link in begin post gefixed + topic verplaatst naar internet sectie.

Geplaatst door BrEeZeR

Thnx wist niet precies waar die thuishoorde :D
Link had ik niet bemerkt .

Geplaatst door BrEeZeR

Thnx wist niet precies waar die thuishoorde :D
Link had ik niet bemerkt .
thumb-up.gif

Dit zou moeten werken:

[/url]http://www.helpmij.nl/forum/search.php?action=simplesearch&booleanand=yes&forumchoice=-1&searchin=all&searchdate=-1&Submit=Start&query=%s[/url]

Roby,

Ik weet eerlijk gezegd niet of het ook met helpmij kan... :confused:

Die registersleutel zorgt ervoor dat het %s vervangen wordt door het woord dat na de prefix (alias) komt en zo "stuurt" ie hem als het ware naar de site als een zoekopdracht, zodat je niet eerst naar de site zelf hoeft te gaan, maar bij helpmij werkt het anders... hier worden de woorden omgezet in ID's oftewel cijfers (heb net een testje gedaan, "Winamp" = 354603) dus ik ben bang dat het niet op deze manier lukt.

gtz

PS: bedankt voor de waardering :)

[edit] het kan dus wel, bedankt Niels! :thumb: [/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door nteusink
Dit zou moeten werken:

[/url]http://www.helpmij.nl/forum/search.php?action=simplesearch&booleanand=yes&forumchoice=-1&searchin=all&searchdate=-1&Submit=Start&query=%s[/url]
Nou Henrik niets is ommogelijk blijkt :D

nteusink , thnx in de roos Ben nu wel benieuwd hoe je er aan komt , ik kon het in de bron niet vinden , staat het er wel kun je me er dan op wijze .
Alleen jammer dat die zoekfunctie hier niet zo soepel loopt .

B.V.D
thumb-up.gif

Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor :)

Zie het attachment voor het stukje broncode dat je moet hebben.
Helpmij gebruikt een zogenaamd POST request waardoor de variabelen niet in de adresbalk zelf te zien zijn maar onzichbaar door de browser verstuurd worden.
Google gebruikt een GET request, waarbij je wel die hele lange url te zien krijgt.

Laatst bewerkt:
Maar ik was lui en heb het even op een andere manier gedaan. Ik heb een sniffer gebruikt (Ethereal) en gewoon gekeken wat Internet Explorer verstuurt als ik de zoekfunctie gebruik. Het resultaat weer als attachment.

-edit: zie ook linksboven bij het screenshot, daar staat POST, bij google zou daar GET staan.

Laatst bewerkt:
aha thnx ik was al op sniffer aan het zoeken , door de naam van je bestand ik dacht al dat zal makkelijke kennen , ik ga gelijk ff neuzen ik heb nog meer niet te noemen site`s waar ik het op toe wil passen :D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan