• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost sheet 1 gegevens, sheet 2 overzicht zo lang als sheet 1

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleN

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2022
Goedemiddag,

Moeilijk vraagstuk :
Is het op een of andere manier te maken dat het 2de tabblad de gegevens overneemt van tabblad 1. (net zoveel regels op tabblad 1 zijn ingevuld)
Nu zou je de cellen naar beneden moeten kopiëren en plakken zolang het lijstje op tabblad 1 is.
Bijlage een klein voorbeeld.

GR. Jelle

Bijlagen

Ik begrijp 't niet goed.
Dus tabblad 2 dient het zelfde te zijn als tabblad 1?

Ik begrijp 't niet goed.
Dus tabblad 2 dient het zelfde te zijn als tabblad 1?
Ja, in dit geval wel.
In het dagelijks gebruik betref het een offerteblad dat ik omzet naar de gegevens die order worden.
Maar met een opzet van fictieve gegevens kom ik er normaliter wel :)

Pagina 2 moet nu hetzelfde worden, zonder dat ik hierin regel 1 naar beneden sleep zolang de regels op pagina 1 zijn.

en wat doe je met de regels die van pagina 1 verwijderd worden?
Mogen/moeten deze op pagina 2 blijven staan?

en wat doe je met de regels die van pagina 1 verwijderd worden?
Mogen/moeten deze op pagina 2 blijven staan?
Er moet niets verwijderd worden.
Pagina 1 is een offerteblad, pagina 2 is een 'import' bestand voor ons orderprogramma.
In de huidige situatie neem ik met een aantal formules de eerste regel van onze offerte over op pagina 2.
Daarna sleep ik deze eerste regel naar beneden, net zo lang de offerte is.

een wat duidelijker voorbeeld zou helpen, hoe ziet blad 1 eruit en hoe blad 2.
op welk blad sleep je regel 1 naar beneden?

Zet op blad 2 in cel A2 de volgende formule

=FILTER(Gegevens!A2:B33;Gegevens!A2:A33<>"")

Dan worden altijd alle regels van blad 1 op blad 2 getoond.
uiteraard als je bereik groot genoeg is en er na de laatste rij in de formule geen gegevens meer staan

2e "winstwaarschuwing" als je data in de kolommen C en verder zet is er geen garantie dat die gekoppeld blijven aan naam en nummer in kolom A en B.

Ik zou niet snel met een dubbel blad werken, zou eerder een kolom toevoegen op blad 1 met de "status" o.i.d. "offerte", "order" of "vervallen" en dan met behulp van filter() of een draaitabel op de statuskolom het overzicht maken

een wat duidelijker voorbeeld zou helpen, hoe ziet blad 1 eruit en hoe blad 2.
op welk blad sleep je regel 1 naar beneden?
Bijgevoegd een beter voorbeeld.
Pagina: Sjabloon Offer wordt ingevuld met unieke producten per regel. (vanaf regel 13)
Nu staan hier 8 regels ingevuld.
op pagina 'Import SAP' vind je de tool terug die onze offerte omzet naar opdracht.
Hierin heb ik nu voorzien dat regel 12 en 13 telkens worden ingevuld vanuit het offerteblad.
Daarna sleep ik regel 13 naar beneden om zo ook de overige regels in te vullen.

Mijn vraag is dus of dit automatisch kan n.a.v. het aantal ingevulde regels in het offerteblad.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan