Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende.
Ik heb een bestand met stamgegevens bijvoorbeeld:
Kolom B Kolom D Kolom D
Naam Achternaam woonplaats
Nu krijgt elk persoon dit bestand persoonlijk met:
Kolom B Kolom D Kolom D Kolom E
Naam Achternaam woonplaats opmerking
kolom E moet nu overgenomen worden en in het bron bestand via verticaal zoeken bij de juiste persoon geplakt worden.
- Namen kunnen vaker voorkomen dus ik wil graag op meerdere kolommen kunnen selecteren (bijvoorbeeld kolom B,C en C)
Waarmee ik nu expirimenteer/ over nadenk is:
het ingevulde bestand wordt geplakt in een leeg tabblad van het bronbestand. Vervolgens worden de gegevens bij de juiste naam in kolom E geplaatst via dezelfde macro en wordt het tabblad weer leeg gemaakt voor de volgende.
Ik weet niet of dit de makkelijkste weg is maar ik hoor het graag!
Dit is een voorbeeld schets omdat het orginele bestand privacy bevat toch hoop ik dat het zo duidelijk is. Het gaat dus over gegevens transporteren aan de hand van een aantal voorwaaren (infeite is een regel exact het zelfde alleen is kolom E extra)
Ik zit met het volgende.
Ik heb een bestand met stamgegevens bijvoorbeeld:
Kolom B Kolom D Kolom D
Nu krijgt elk persoon dit bestand persoonlijk met:
Kolom B Kolom D Kolom D Kolom E
Naam Achternaam woonplaats opmerking
kolom E moet nu overgenomen worden en in het bron bestand via verticaal zoeken bij de juiste persoon geplakt worden.
- Namen kunnen vaker voorkomen dus ik wil graag op meerdere kolommen kunnen selecteren (bijvoorbeeld kolom B,C en C)
Waarmee ik nu expirimenteer/ over nadenk is:
het ingevulde bestand wordt geplakt in een leeg tabblad van het bronbestand. Vervolgens worden de gegevens bij de juiste naam in kolom E geplaatst via dezelfde macro en wordt het tabblad weer leeg gemaakt voor de volgende.
Ik weet niet of dit de makkelijkste weg is maar ik hoor het graag!
Dit is een voorbeeld schets omdat het orginele bestand privacy bevat toch hoop ik dat het zo duidelijk is. Het gaat dus over gegevens transporteren aan de hand van een aantal voorwaaren (infeite is een regel exact het zelfde alleen is kolom E extra)