• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet automatisch cel updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rthoonsen

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2021
Beste,

Ik heb een excelsheet waarbij wanneer ik onder kolom (A; I; Q; Y en AG) aanpassingen maakt en daarmee links daarvan wordt ingekleurd.
Dit is een handmatige actie elke keer, dat wanneer je op de cel zelf een "enter" maakt dat dan pas de actie gemaakt wordt dat de cellen gekleurd worden.

Hoe kan ik dit zo maken dat ik niet elke keer op de cel zelf moet staan en vervolgens de actie's moet uitvoeren door op enter te drukken.
Maar dat de gehele sheet in 1x keer geupdate wordt met wat er staat en dat de cel hiermee gekleurd worden.

al vast bedankt.

Bijlagen

en welke aanpassingen maakt je dan onder die kolommen

Onder de kolommen maak ik de volgende aanpassingen dat kan zijn,
- reservering
- concept
- definitief

alles wat onder tabblad status staat kan onder deze kolom komen te staan en deze wijzigen bij elke status wijziging.

op het moment dat je die aanpassing maakt sta je toch al in de betreffende cel, dan gaat het kleuren toch van zelf ????

of bedoel je dat het hele blad nog ingekleurd moet worden?

Laatst bewerkt:
Klopt maar het kan ook zijn dat ik een hele kolom moet kopieren en dan neem hij de waarde van de cel niet mee.

Of als ik een verwijzing in de cel maak dat hij zelf kijkt wat het moet worden dan wordt deze aangepast en gebeurt er ook geen actie

Ja idd het hele werkblad moet nog ingekleurd worden

Laatst bewerkt:
kun je dat toelichten:
Klopt maar het kan ook zijn dat ik een hele kolom moet kopieren en dan neem hij de waarde van de cel niet mee.
soms staat Reservering onder soms boven is dat logisch?

Laatst bewerkt:
Als je het voorbeeld open welke ik heb meegestuurd dan zie je dat.

Onder kolom Q zijn de status gekopieerd en zie je dat onder kolom S,T,U,V,W,X geen kleuren komen.
Dit geldt ook zo voor de kolom Y en AG.

Wanneer je op de cel zelf gaat staan en je druk dan op enter kleuren de cellen wel mee.
Dus hoe kan je het hele werkblad zo update dat hij elke cel leest of een enter geeft dat het gekleurd wordt.

klein beetje aangepast als je dubbel klikt in A1 keurt hij je hele blad in.
als je een gebied leeg maakt of plakt , past hij de kleuren aan voor dat gebied.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan