Sheet benoemen / buttons in een nieuwe sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvontje82

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hoi hoi,

Ik ben voor onze vereniging een ledenbestand aan het maken.

Nu wil ik graag de een nieuwe sheet een naam geven. De naam staat al in een cel van de te benoemen sheet.

Dan wil ik ook nog graag in de nieuwe sheet dat hij ook een drietal buttons opmaakt of (als dat makkelijker èn mogelijk is) eventueel vanuit een andere sheet kopieren en plakken. De handelingen die deze buttons moeten doen is voor elke sheet hetzelfde.
Eén van de drie buttons verwijst slechts naar de eerste sheet en saved het document.

De twee overige buttons moeten een extra regel creëren in de sheet en daarbij ook nog wat andere opmaak handelingen verrichten.

Oja en nu ik erover nadenk kan ik een sheet ook (bij de eerste button) bij het opslaan van het document de nieuwe sheet automatisch laten beveiligen met een wachtwoord?

Zijn een hoop vragen, mogelijk en hopelijk eenvoudig te beantwoorden. Ik wil wel vragen om het mij duidelijk uit te leggen. Ben nog echt een beginner. Alles wat ik tot nu toe weet heb ik zelf een beetje uitgevogeld adhv de "help"-knop. Dus bepaalde termen zijn voor mij echt abacadabra.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Yvonne

Is voor mij lastig uit te leggen.
Ik weet wel wat je bedoelt.
Heb je voor mij het excel-bestand dan kan ik e.e.a. coderen voor je.

Bedankt dat je me wilt helpen.
Ik ben wel redelijk bekent met VBA. Is het ook mogelijk om de code hier te plaatsen?
Ik verstuur liever niet het bestand omdat daar al het eea aan persoonlijke gegevens in verwerkt staan en dan moet ik in het kopie een hele hoop gaan veranderen en aanpassen.

Als het niet anders kan wil ik wel doen, maar liever niet.

Met vriendelijke groet,
Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan