• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet kopie naar andere map

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik heb een file waarin 28 sheets staan om wekelijks de scores van de spelers in te brengen.
Deze zijn genummerd "Speeldag 1, Speeldag 2, Speeldag 3, enz....."
Na elke speeldag moet de sheet van die speeldag gekopieerd worden naar een andere map om door te sturen naar onze scorekeeper en ik doe dit met de volgende code
Code:
'Sheet naar andere map Kopieeren
    ActiveWindow.SelectedSheets.Copy
    ChDir _
        "C:\Users\Armand\Documents\[COLOR="#FF0000"]Bowling 2011-2012[/COLOR]\Metropool\Mario"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "C:\Users\Armand\Documents\[COLOR="#FF0000"]Bowling 2011-2012[/COLOR]\Metropool\Mario\[COLOR="#FF0000"]Seizoen 2011-2012 Speeldag 1[/COLOR].xlsm" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
    ActiveWindow.Close
Deze code komt dus telkens voor op elke van de 28 sheets.
Elk seizoen moet ik dus het seizoen en de map wijzigen en dit op de 28 sheets. (heb het te wijzigen gedeelte in rood gezet)
Kan ik nu die code zodanig aanpassen dat die maar één maal in mijn file staat, zodat er maar één code moet aangepast worden en zet ik deze dan in het "Workbook" of een module.

Grtjs.
Armand

Laatst bewerkt:
Probeer eens onderstaande code aan te passen naar jouw situatie.
Code:
Sub hsv()
bestand = Application.InputBox("Naar welk bestand:", "Opgeven", "Bv:Mario ?", , , , , 2)
   If bestand = "Bv:Mario ?" Or bestand = False Then Exit Sub
speeldag = Application.InputBox("Welk speeldag", "Speeldag opgeven", "bv:3", , , , , 1)
   If speeldag = False Then Exit Sub
  Workbooks.Open ("C:\Documents and Settings\New user\Bureaublad\" & bestand & ".xlsm")
ThisWorkbook.Sheets("Speeldag " & speeldag).Copy Workbooks(bestand & ".xlsm").Sheets(1)
 Workbooks(bestand & ".xlsm").Close True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan