Sheet kopieren naar nieuw excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakovic

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een input sheet, (tussen sheets) een tabel sheet en een grafieksheet.
De grafieksheet haalt zijn informatie uit de tabelsheet.

Ik wil nu de grafieksheet naar een geheel nieuw excel bestand kopieren (formay + values dus) maar je kunt geen values kopieren bij een grafiek. Het zou opgelost kunnen worden door zowel de tabel als de excel sheet te kopieren, maar dan moeten de grafieken handmatig opnieuw worden gemaakt, ik heb echter circa 100 grafieken op 1 sheet en moet dit 10 x doen dus dat is te veel werk.

Als je de sheet kopiert naar een nieuw excel bestand, dan haalt de grafiek zijn data uit de tabelsheet, echter zal die na een nieuw input een nieuwe output krijgen, waardoor ik dus 10 x de zelfde sheets krijg.

Heeft iemand een oplossing om sheets met grafieken te kopieren als harde waarden naar een nieuwe sheet?

Waarom sla je ze niet op als een tekening? Er zijn wel mogelijkheden met VBA om wat van de dingen te bereiken die je wil, maar moet de oude data behouden blijven?

In principe is het zo: ik run een megagrote (17 macro's waarin 1 macro ze alle 17 oproept) macro. Deze macro creeert een analyse voor een totaal. Dit totaal wil ik hebben, maar ik wil ook in een bepaalde sheet een autofilter aanzetten, zodat de 2 eindsheets zich aanpassen aan deze waarde, die ik ook nodig heb, daarom wil ik het dus kopieren naar een ander excel bestand. zodat ik in dat excel bestand een Totaal krijg en 7 salesreps.

Ik wil ook kunnen "inzoomen" op de gegevens van de grafiek, dus een afbeelding is echt de laatste optie.

Het is een beetje afhankelijk hoe complex de grafieken zijn, maar je kunt ook de grafieken dynamisch bouwen. Je kunt dan door een knop de grafieken opnieuw bouwen in een sheet.

Je kunt ook met een macro de dataranges aanpassen naar je nieuwe sheet. Deze opties zijn volledig toegankelijk met VBA.

bijvoorbeeld:
nieuwe grafiek aanmaken met naam, x en y-as, met eigen opgegeven x en x2
Code:
With Sheets(1).ChartObjects(1).Chart.SeriesCollection.NewSeries
    .Values = Sheets(1).Range(Sheets(1).Cells(x, 14), Sheets(1).Cells(x2, 14))
    .XValues = Sheets(1).Range(Sheets(1).Cells(x, 13), Sheets(1).Cells(x2, 13))
    .Name = "omzet per week"
End With

Dankje, het is als ik eerlijk ben niet helemaal wat ik zocht aangezien de data waar de grafiek op gebasseerd is nu mee moet worden gekopierd, ik heb het opgelost om een standaard format te maken in een nieuw excel bestand, met daarin 10x een sheet met tabellen en 10x een sheet met grafieken, in het "mainbestand" heb ik nu 10 koppen (met macro's er aan gelinkt) als je op knop 1 drukt kopiert hij de data naar tabelsheet en de grafieksheet is gebasseerd op deze data. En dat voor elke sheet. ( sorry als mijn omschrijving wazig is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan