• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet list

Status
Niet open voor verdere reacties.

recius

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Beste,

Ik heb een excel bestand waar ik de planning maak voor de desbetreffende week. Elke week is een nieuwe sheet met het weeknummer als sheetnaam. Ik voeg deze nieuwe sheets toe dmv een knop. Ik ben nu opzoek naar een functie waarmee je naar sheets kan zoeken voor als ik een keer een planning wil opzoeken. Is dit mogelijk?

Thnx in advance :thumb:

Bekijk bijlage planning.xls

Bedoel je zoiets? In cel B9 vul je een weeknummer in en zodra je op Zoeken drukt dan wordt de sheet met het desbtreffende nummer actief.

Bijlagen

Lemmod,

jep dat ik precies wat ik bedoel :) thnx.. kan het nummer dat je in b9 zet ook in een textbox? d8 dat t iets was als

Workbooks("Agenda(2).xls").Worksheets(CStr(TextBox1.Value)).Select

maar dit werkt niet en als ik een niet bestaand sheetnummer invul krijg ik een error. Enig idee?

Lemmod,

jep dat ik precies wat ik bedoel :) thnx.. kan het nummer dat je in b9 zet ook in een textbox? d8 dat t iets was als

maar dit werkt niet en als ik een niet bestaand sheetnummer invul krijg ik een error. Enig idee?
Code:
On Error Resume Next
Workbooks("Agenda(2).xls").Worksheets(Worksheets("Menu").TextBox1.Value).Select
De foutafhandeling kun je netter doen maar dat mag je zelf bedenken.
De code werkt in het bestand wat ik heb gebruikt om te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan