• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet met afbeelding copieren tussen 2 bestanden. Fout met afbeelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finch

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Hallo,

mijn vraag heeft betrekking op het copieren van sheets tussen 2 bestanden. De opzet van het geheel is dat er binnen 1 bestand al de berekeningen plaats vinden, en dat wanneer deze berekeningen gedaan zijn deze te moeten worden ingevuld in een bon. Deze bon kan verschillen naar gelang de juridische entiteit, het soort product enz. Van het berekeningen bestand dienen verschillende versies te bestaan, met uiteraard andere berekeningen. Daarom heb ik 2 bestanden aangemaakt, eentje met al de berekingen en een ander dat templates van de verschillende bonnen bevat (om de filesize van het berekeningen bestand niet te groot te laten worden, aangezien dit vele keren wordt hergebruik onder verschillende namen, en ook om het onderhoud van de templates te vergemakkelijken). In het berekeningen bestand kies ik dan telkens een template voor de bon, en copieer dan de overeenkomstige bon uit het template bestand naar het berekeningen bestand, en vul daar de correcte gegevens in adhv een mapping tabel. So far so good. Ik zit enkel met 1 klein probleem. In het template bestand staan op sommige bonnen hoofdingen, logo's enz. die zijn ingebracht als figuur. In mijn code sluit ik het template bestand af wanneer ik de overeenkomstige sheet heb gecopieerd. En nu komt het probleem, op mijn (gecopieerde) bon die ik dan ingevuld heb in mijn berekeningen bestand is die figuur van de hoofding niet zichtbaar, enkel een rood kruisje met de tekst dat de afbeelding niet kan woden weergegeven. Ik vermoed dat de koppeling met die figuur is verbroken. Iemand enig idee hoe ik die koppeling toch kan blijven behouden bij het copieren.

Ik kan spijtig genoeg geen voorbeeldbestandje mee uploaden, gezien de bedrijfsgevoelige informatie. Maar ik zoek in mensentaal een oplossing voor volgend probleem:
een sheet met een afbeelding erin kopieren van bestand A naar bestand B. En wanneer dat bestand A afgesloten is moet die figuur nog zichtbaar zijn in bestand B.

De code waarmee ik de sheet van het ene naar het andere bestand copieer is de volgende:

Code:
'Bestelbon template aanmaken en naam wijzigen
SheetBon = wbMaand.Sheets("structuur").Cells(teller, cTemplateBon) 'hier geef ik de variabele de naam van de sheet waarin de juiste template van de bon staat
wbTemplates.Sheets(SheetBon).Copy , wbMaand.Sheets(Sheets.Count) 'de eigenlijke copy code van die template sheet
wbMaand.Sheets(wbMaand.Sheets.Count).Name = SheetNaamBon 'deze nieuw aangemaakte sheet een naam geven die in de variabele sheetbon staat

Alvast bedankt voor het meehelpen denken/zoeken.

Finch

Door het bestand te saven alvorens het bestand met de templates af te sluiten lukt het blijkbaar wel. Maar weet iemand misschien een manier zonder het eerst te saven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan