• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet naam wijzigen op cell inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je voor het meedenken maar dit staat er nu:

Compileerfout: kan de methode of het gegevenslid niet vinden
 
Of zo:
rs.Name = Sheets("Anderblad").Range("B5").Value
 
Code:
Sub RenameSheet()

Dim rs As Worksheet

For Each rs In Sheets
rs.Name = Sheets("Referentiecellen").Range("B5").Value
Next rs

End Sub

Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode Name van object _Worksheet is mislukt
 
Je probeert dus meerdere bladen dezelfde naam te geven, dat gaat uiteraard niet.
 
edmoor, sorry voor het ongeluk maar ben er inmiddels achter ik een foutje naar de cell verwijzing heb gemaakt, ik ga het even nader bekijken
 
edmoor,

Het werkt als ik het vanuit het bestaande blad oproep. Dus je antwoord klopt helemaal! Nu is het dat het nieuwe blad de sheet name hoort te krijgen. Om verduidelijking heb ik hier even de sheet geupload:

Bekijk bijlage Helpmij test.xlsm

Kan je hier iets in vinden als oplossing? :)

grid
 
Die macro is in jou geval onlogisch, je geeft nu opdracht alle werkbladen een nieuwe naam te geven, elke keer als de de macro runt
terwijl alles wat je wilt is als er een nieuwe sheet wordt aangemaakt dat deze dan een bepaalde naam krijgt.

ik heb jou macro1 aangepast zodat die gelijk de nieuw toegevoegde sheet de naam geeft.
(tevens wat overbodige code eruit gegooid en heb

Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
    Sheets.Add After:=ActiveSheet
    ActiveSheet.Name = Blad1.Range("B2").Value & " " & Blad1.Range("B1").Value

    Blad1.Range("A7:B60").Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteColumnWidths
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAllUsingSourceTheme
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

    legerijen
    ActiveWorkbook.Save
End Sub

de legerijen macro heb ik ook zo mijn vraagtekens bij. waarom gebruik je die? alleen om eventuele lege regels te verwijderen?
 
Voor de leesbaarheid zou ik in plaats van Blad1. wel Sheets("Checklist"). gebruiken.
 
roel,
De macro klopte niet helemaal nee. Ik had er ook al me vraagtekens bij. De legerijen macro is daarvoor bedoeld ja. Daar zie je waarschijnlijk alweer een betere oplossing voor. Bedankt zowieso.

edmoor,
ja ik stoor me er niet aan, maar dat zou kunnen jah :)

prettig weekend
 
klopt, voor uitleg beter te begrijpen.. automatisme om het zo te doen
zelf gebruik ik dit altijd genoeg te vaak gehad dat iemand een sheet hernoemt en dan klaagt dat de macro niet meer werkt :)
 
Gebruikers horen van bladnamen af te blijven en zich alleen met inhoud te bemoeien. Als ze dat soort dingen gaan doen kan je wel aan de gang blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan