• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet naar PDF met hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramons1986

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Beste helpers,

Ik loop vast in het maken van een PDF met behoud van een hyperlink achter een knop/afbeelding.

Ik wil een knop of afbeelding laten verwijzen naar een cel met daarin een hyperlink, dat is niet zo spannend, zie bijlage. Maar als we van dit bestand een PDF maken werkt die lnk natuurlijk niet meer omdat dit een macro is. Kan de link die bij elke offerte/order weer anders is in een PDF aan die knop gelinkt worden?

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb, alvast dank voor het meedenken!

Gr. Ramon

Bijlagen

Probeer het eens met deze macro achter de knop. Nog wel even het pad en email adres aanpassen.

Code:
Sub mailen()
If MsgBox("PDF maken en doorsturen?", vbYesNo, "Let op!") = vbYes Then

fname = "C:\Users\xxxx\xxxx\" & "offerte" & ".pdf"
  Sheets(1).Range("A1:I100").ExportAsFixedFormat xlTypePDF, fname

With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
     .To = "test@hotmail.com"
     .Subject = "Akkoord offerte"
     .Body = "Hallo Ramon," & vbCrLf & vbCrLf & "Wij zijn akkoord met jouw offerte met nummer , voor een totaal bedrag van € 0." & vbCrLf & vbCrLf & "Met vriendelijke groet,"
     .Attachments.Add fname
     .display
  End With
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan