• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet openen in Protect modus of unprotect modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Beste ontwikkelaars

Ik heb de volgende sheet voor de patienten :

Een kolom A voor medicijnen "toegestaan", kolom B voor bevestiging kolom A, kolom C voor medicijnen NIET-toegestaan en een kolom D voor bevestiging kolom C

Ik heb de cellen voor de kolommen B en D (bevestigingen) "gelocked".
Kolommen A en C (medicijnen) worden ingegeven door de medewerkers. en zijn dus uiteraard niet "gelocked"

De sheet wordt opgeslagen in "protect-modus" met een paswoord dat enkel gekend is door de dokter die de bevestigingen moet invoeren.

Ik heb volgende code ergens opgevist om een sheet te openen of een bepaalde actie te laten uitvoeren met een paswoord : (dit is maar een gedeelte van volledige VBA-project)

PHP:
Response = InputBox("Uw wachtwoord a.u.b.")
If Response <> "12345" Then MsgBox "Foutief paswoord!!! - Deze knop is enkel voor Chef BFA-M": Exit Sub

Nu zou ik eigenlijk de "protected sheet" willen kunnen openen op twee manieren :

1 : Voor de medewerkers met hun eigen paswoord --> en de sheet gaat open maar blijft in "PROTECT-modus"

2: Voor de dokter met zijn/haar eigen paswoord en de sheet gaat open in UNPROTECT-modus zodanig dat ze de bevestigingen kunnen invoeren en bij afsluiten de sheet automatisch terug in PROTECT-modus wordt opgeslagen.

Wie kan mij helpen?

Ik heb een voorbeeld van mijn sheet bijgevoegd. paswoord voor unprotect = 123456

Bekijk bijlage Template Fiche PHARMA-MEDAD IVT-ITP.xlsx

Alvast bedankt.

Groetjes

Pascal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan