• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet voor lotto

Status
Niet open voor verdere reacties.

ancha

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Ik heb een sheet voor de lotto 5 € per week inzet, in kolom B ziet U de speeldatums, in kolommen C,D,E het aantal juiste nummers, in kolom F als de speler betaald heeft voor deze week een X en niet betaald NB, en in kolom H de winst van deze week " in het voorbeeld 5 € ". Nu komt de vraag
is het mogelijk om in cel L 10 een formule te vinden die automatisch het bedrag geeft dat de speler in kwestie moet betalen " de 2 weken min zijn winst ", en dat de formule zo kan doorgetrokken worden tot het einde van het jaar, als alles betaald is moet er niets staan.

Bijlagen

Ik heb je titel maar aangepast " ik geraak er niet uit" is niet iets waar je voor warm kunt lopen.
Suc6 met je vraag verder.

Wel de uitkomst moet nu zijn 2 weken niet betaald is 2x5€ ( aangezien het bedrag per speelweek 5€ is )= 10 € min de winst van 5€ van de datum 20/07/2019 is te betalen voor die 2 weken 5€.
Dit is allemaal fictief maar als er daar een formule voor is dan ben ik al een stap verder.
Bedankt voor deze respons.

=COUNTIF(F5:F57;O5)*5-(SUMIF(F5:F57;O5;I5:I57))

Ik denk dat je hier verder mee kunt (evt formule vertalen naar ned.)

Popipipo

Dat is het helemaal, ik ben er dicht bij geweest maar die o5 deed me de das om.
Maar wat is de bedoeling van die O ( in letters ) 5.
Bedankt alvast

Popipipo

Sorry nu pas gezien U hebt de O5 uit de index van kolom O gehaald.
Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan