• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelinadje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
ik heb een werkmap gemaakt met verschillende sheets.
in deze sheets heb ik telkens een en dezelfde gegevens nodig (buttons).
Is het nu mogelijk om deze buttons in een sheet te plaatsen en die telkens op te vragen en op het scherm te plaatsen, en niet zo ik het nu gedaan heb om dezelfde buttons telkens op elke sheet te plaatsen.

Misschien met behulp van een macro? Dan kun je er een sneltoets aan koppelen.

sheets

Dit is niet wat ik bedoel,het is leuk dat dit met een macro kan maar hoe dan.

Moet ik de sheet apart maken, en dan opvragen in de desbetreffende werkmappen of zo.

moet ik de sheet koppelen of delen.

Kan iemand mij hier een oplossing voor geven.

De werkmap of sheet moet in beeld verschijnen, zo ook de actieve werkmap.

Of kan dit in een window.

Misschien moet je er een eigen werkbalk van maken en daar al je buttons in opnemen. Bij het openen van je sheet kun je de werkbalk activeren en bij het verlaten weer uitzetten.

werkbalk

hallo jan,

kun je mij uitleggen hoe ik zo'n werkbalk maak.

groeten

Ergens gevonden op een site :

Excel Tip: Werkbalken

Met werkbalken kun je de opdrachten in Microsoft Excel zo organiseren dat je ze snel kunt vinden en gebruiken. Zo kun je menu's en knoppen toevoegen en verwijderen, je eigen aangepaste werkbalken maken, werkbalken weergeven of verbergen en werkbalken verplaatsen.

Ga naar het menu Extra en selecteer de optie Aanpassen.
Het gelijknamige venster verschijnt op het scherm.

Klik op het tabblad Werkbalken.

Klik op de knop Nieuw.

Typ een naam in het vak Werkbalknaam en klik op OK.

Als je een knop aan de werkbalk wilt toevoegen, klik je op het tabblad Opdrachten. In het vak Categorieën klik je op de categorie voor de opdracht die bij de knop hoort. Sleep de gewenste opdracht van het vak Opdrachten naar de weergegeven werkbalk.

Als je een ingebouwd menu aan de werkbalk wilt toevoegen, klik je op het tabblad Opdrachten. In het vak Categorieën klik je op Ingebouwde menu's. Sleep het gewenste menu van het vak Opdrachten naar de weergegeven werkbalk.

Als je een aangepast menu aan de werkbalk wilt toevoegen ga je als volgt te werk:

Klik in het vak Categorieën op Nieuw menu.

Sleep Nieuw menu van het vak Opdrachten naar de weergegeven werkbalk.

Klik met de rechtermuisknop op het nieuwe menu op de werkbalk en typ een naam in het vak Naam in het snelmenu. Druk op [Enter].

Wanneer je alle gewenste knoppen en menu's hebt toegevoegd, klik je op Sluiten.

Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan