• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvag

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Beste Forumleden,

Mijn naam is Ton. Ik heb in excel een sheet gemaakt (Garantie) waarin ik naam en adres van bepaalde personen moet invoeren. Naast de sheet "Garantie" heb ik in excel een sheet gemaakt met de naam cliënten. Nu wil ik middels een validatiekeuzenlijst in de sheet "Garantie" gegevens halen uit de sheet "Cliënten", maar het lukt mij niet. Ik heb meerdere sheets die allemaal een eigen werkblad "Cliënten" hebben maar het is veel te omslachtig om elk werkblad bij te moeten werken als er nieuwe cliënten zijn. Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb omschreven. Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik dit kan realiseren. Alvast bij voorbaat dank.

Vrij makkelijk denk ik ... maar stuur je bestand eens door aub ?
Vervang de klanten maar door fantasienamen hé ...

Hoi, Ik weet niet of ik het allemaal doe zoals het hoort, maar ik werk eigenlijk nooit in dit soort forums. Ik heb dus 2 bestanden meegestuurd. Omdat het werkblad met cliëntgegevens uit de sheet is verwijderd werkt het natuurlijk niet meer. De gegevens die in de validatielijst te zien moeten zijn, moeten dus gehaald worden uit het bestand "Cliënten".

Bijlagen

Verplaatst van helpmijdagen naar excel, dat is de betere sectie voor deze vraag.
succes met je vraag verder.

Bekijk dit eventjes aub ...

Rechtsklikken op de list box in de linkermarge geeft je enig inzicht...
En zorg dat beide bestanden openstaan... Van Garantiebewijs1 kan je dus zoveel copies maken als je wil, steeds met andere namen. Je Client_DB dient wel onveranderd te blijven qua naam.

Bijlagen

Binnengekomen bij Beheer:

Ik heb geen verstand van hoe dat allemaal werkt, maar er is iemand geweest die me verder helpt.
Ik heb 2 sheets gestuurd aan degene die erom vroeg.
Bedankt voor de moeite

Heb ondertussen oplossing aangeleverd, maar TS heeft nog niet gereageerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan