• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheetchange door opvulkleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvb

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Is het mogelijk om een macro automatisch te laten starten wanneer een cel een andere opvulkleur krijgt? Ik heb gemerkt dat de macro met Sheetchange hierbij niet werkt.
De bedoeling is het volgende:
De cellen D6 tot F6 geven een dag aan (resp. morgen, middag en avond). Wanneer alleen D6 een achtergrondkleur heeft en E6 en F6 niet, dan moet in cel X26 het getal 5 aangegeven worden. Wanneer alleen E6 een achtergrondkleur heeft moet 9 worden ingevuld en wanneer alleen F6 een achtergrondkleur heeft moet 12 worden ingevuld. Ook zijn combinaties van de cellen mogelijk. Die laat ik hier even buiten.

Ik heb echter al zitten proberen, maar omdat ik een heel blad vol heb met dagen zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Is er misschien een (korte) oplossing???

Alvast bedankt,
GvB

Zoiets heb ik dus al gemaakt, alleen het probleem is dat deze methode erg veel tijd in beslag neemt wanneer er meerdere dagen worden ingekleurd.
Ik heb namelijk een groot aantal dagen onder elkaar staan waarvan de achtergrondkleur ´gecheckt´ moet worden. Omdat de volgende combinaties voor kunnen komen, moeten deze allemaal bekeken worden: alleen morgen, allen middag, alleen avond, morgen en middag, morgen en avond, morgen, middag en avond, morgen en avond.

Kortom, de methode die je aangaf in het bestand is wel goed, maar is dit op een snellere manier te maken?

In ieder geval bedankt Luc!

MVG,
GvB

Zo zou het ongeveer moeten worden, de uitleg staat erbij...

Gvb

Bijlagen

Dit werkt inderdaad een stuk beter als wat ik eerst had. Is het hierbij niet mogelijk om zonder knop te werken, dus dat de macro automatisch gestart wordt als een cel een andere opvulkleur krijgt?? Dit zou helemaal perfect zijn...

Maar ik vind het al erg fijn dat dit werkt!!!
Heel erg bedankt Luc :thumb: !!!

GvB

GvB,

Een Worksheet_SelectionChange macro achter Blad1 gezet.
Deze stuurt de macro van module1 aan.
Is het nu helemaal perfect?

Bijlagen

Ja hier kan ik echt wat mee. Dank je wel Luc!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan