Hallo mensen,
Ik heb onderstaande macro voor het ordenen van mijn sheets. Nu is er echter verschil tussen kleine en hoofdletter waardoor de kleine letters achteraan komen te staan, wil graag dat hij geen onderscheid maakt.
Verder; is het misschien mogelijk dat terwijl hij sorteert hij op de activesheet (dus 1 bepaalde sheet) blijft. Anders zie je namelijk het beeld flikkeren omdat hij ze sorteert.
Indien dit te lastig is: Hoe kan je zorgen dat van een Cell, de eerste letter van de .value een hoofdletter wordt in VBA.
Dus ter illustratie .Range("F23").hoofdletter..
Hartelijk dank!
Ik heb onderstaande macro voor het ordenen van mijn sheets. Nu is er echter verschil tussen kleine en hoofdletter waardoor de kleine letters achteraan komen te staan, wil graag dat hij geen onderscheid maakt.
Verder; is het misschien mogelijk dat terwijl hij sorteert hij op de activesheet (dus 1 bepaalde sheet) blijft. Anders zie je namelijk het beeld flikkeren omdat hij ze sorteert.
Code:
backtonew = ActiveSheet.name
Dim I As Integer
Dim y As Integer
Dim X As Integer
Dim mySheet As Object
Dim SheetName As String
I = Sheets.Count
For y = 1 To I
Set mySheet = Sheets(y)
SheetName = mySheet.name
For X = y To I
If SheetName > Sheets(X).name Then
SheetName = Sheets(X).name
End If
Next
Sheets(SheetName).Move Before:=Sheets(y)
Next
Sheets(backtonew).Select
Indien dit te lastig is: Hoe kan je zorgen dat van een Cell, de eerste letter van de .value een hoofdletter wordt in VBA.
Dus ter illustratie .Range("F23").hoofdletter..
Hartelijk dank!
Laatst bewerkt: