Hallo beste Excellers (bestaat dit woord?).
Ik heb een probleempje..
Voor mijn werk moest ik een inventarisatie doen en per applicatie een aparte sheet maken. Iedere applicatie heeft een los bestand met daarin 3 tabbladen...
Deze gegevens (minimaal 200 bestanden!) moeten nu over worden gezet naar rijen/kolommen zodat dit geschikt is voor selecties/queries/database-import etc.
Nu is mijn eerste vraag, hoe kan ik bijgevoegde bestanden naar 1 bestand krijgen met de vetgedrukte woorden als kolommen en de informatie eronder als rijen..
Om het lastiger te maken, er zijn samengevoegde cellen.
Kan iemand mij helpen? Want om 200 bestanden handmatig over te zetten, zie ik niet zo erg zitten...
P.S. Als dit lukt, in de 200 bestanden zitten wel wat variaties die wel programmeerbaar zijn.. maar ik dacht, eerst maar 1 stapje..
Thanks in advance
Ik heb een probleempje..
Voor mijn werk moest ik een inventarisatie doen en per applicatie een aparte sheet maken. Iedere applicatie heeft een los bestand met daarin 3 tabbladen...
Deze gegevens (minimaal 200 bestanden!) moeten nu over worden gezet naar rijen/kolommen zodat dit geschikt is voor selecties/queries/database-import etc.
Nu is mijn eerste vraag, hoe kan ik bijgevoegde bestanden naar 1 bestand krijgen met de vetgedrukte woorden als kolommen en de informatie eronder als rijen..
Om het lastiger te maken, er zijn samengevoegde cellen.
Kan iemand mij helpen? Want om 200 bestanden handmatig over te zetten, zie ik niet zo erg zitten...
P.S. Als dit lukt, in de 200 bestanden zitten wel wat variaties die wel programmeerbaar zijn.. maar ik dacht, eerst maar 1 stapje..
Thanks in advance