• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheets naar tabel/database: deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tosty82

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Hallo beste Excellers (bestaat dit woord?).
Ik heb een probleempje..
Voor mijn werk moest ik een inventarisatie doen en per applicatie een aparte sheet maken. Iedere applicatie heeft een los bestand met daarin 3 tabbladen...
Deze gegevens (minimaal 200 bestanden!) moeten nu over worden gezet naar rijen/kolommen zodat dit geschikt is voor selecties/queries/database-import etc.
Nu is mijn eerste vraag, hoe kan ik bijgevoegde bestanden naar 1 bestand krijgen met de vetgedrukte woorden als kolommen en de informatie eronder als rijen..
Om het lastiger te maken, er zijn samengevoegde cellen.
Kan iemand mij helpen? Want om 200 bestanden handmatig over te zetten, zie ik niet zo erg zitten...

P.S. Als dit lukt, in de 200 bestanden zitten wel wat variaties die wel programmeerbaar zijn.. maar ik dacht, eerst maar 1 stapje..

Thanks in advance

Bijlagen

Op zich is dit niet zo'n probleem, als je wilt aangeven hoe ver je al bent en waar je tegenaan loopt zijn er zeker mensen die je verder kunnen helpen. Je zou kunnen beginnen om eerst je inventaristaie sheet te maken en dan met de macro recorder de benodigde handelingen opnemen voor 1 bestand. Dit kun je dan zo aanpassen dat je middels een lus alle bestanden kunt ophalen.

Overigens zijn het vaak de uitzonderingen die de problemen veroorzaken en waar je dus vanaf het begin rekening mee moet houden. Je zou tegen problemen aan kunnen lopen als je dit achteraf in een bestaande code wilt proppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan