• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheets op gedeeld bestand beveiligen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Goedendag,

Ik wil een excel bestand opzetten dat gebruikt gaat worden door meerdere studenten (eventueel tegelijk). Ieder student krijgt zijn eigen sheet. De bedoeling is dat deze sheets afzonderlijk van elkaar beveiligd zijn en elke student alleen zijn eigen sheet kan bewerken (en het liefst ook alleen eigen sheet kan in zien).

Is zoiets mogelijk?

Bvd.

Lijkt mij niet te doen in 1 bestand. Ligt er wel aan wat er precies met het bestand moet worden gedaan, dat vertel je er niet bij...

Het zal een bestand worden waarvan het management de hoofdgebruiker is. Elke student krijgt een eigen sheet waarin zijn/haar progressie wordt bijgehouden. De student moet de mogelijkheid hebben om zijn eigen sheet aan te passen maar niet die van anderen. Vandaar de beveiliging van de sheet. Indien mogelijk zou het ook fijn zijn (bonus) als de student middels een wachtwoord o.i.d. alleen zijn eigen sheet in kan zien.

De voorkeur om het in 1 bestand te doen is komt voort uit het aantal studenten. Dit zijn er minimaal 30. Management wil niet 30 verschillende bestanden maar gewoon 1 bestand. Tegelijkertijd is er uiteraard de behoefte dat je als student zijnde alleen jouw eigen sheet kan bijwerken en niet die van anderen.

Die laatste twee voorwaarden zijn onverenigbaar in Excel. Vooral als je ook nog wil dat studenten niet andermans gegevens kunnen inzien. "Management wil niet..." ze kunnen wel zoveel willen. Ik denk dat "Management" privacy ook belangrijk vindt en dat staat 1 bestand gewoon keihard in de weg. Punt.
Hoe moeten de studenten bij hun bestanden kunnen? Dus: waar staan ze opgeslagen?

Waarschijnlijk verwacht je ongeveer zoiets? Weet wel dat de beveiliging in excel een lachertje is voor ervaren gebruikers.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan