• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheets vergelijken en gegevens overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven312

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
In het archief van het forum, vond ik deze vraag, maar de bestanden die het antwoord bevatten die heb ik natuurlijk nie. zou iemand deze vraag normaals kunnen beantwoorden?

Ik heb op 2sheets een tabel met gegevens, ik moet nu op 1 sheet een colom bijmaken met gegevens van de andere sheet.
indien het getal in colom 1 sheet 1 overeenkomt met een getal in colom 1 sheet 2 dan moet het getal in colom 4 van die lijn in de nieuwe colom op sheet1 ingevuld worden in de lijnen van de eerst genoemde getallen

In het archief van het forum, vond ik deze vraag, maar de bestanden die het antwoord bevatten die heb ik natuurlijk nie. zou iemand deze vraag normaals kunnen beantwoorden?

Geef eens de link naar deze topic in het archief. Kan handig zijn misschien.

Wigi

Steven,
Als ik de link, die je gaf, volg krijg ik alleen platte tekst te zien maar er zit wel degelijk een antwoord bestandje in waarmee de vraagsteller van toen blij mee was. Bovenaan de pagina staat :Bekijk de volledige versie : sheets vergelijken en gegevens overnemen. Als daarop klikt kun je het bestandje zien en downloaden.

Het bestand was niet helemaal het antwoord op mijn vraag. Helaas.

Het probleem is namelijk dat de zoek functie bij een getal dat er niet in staat een getal neemt dat er dicht bij ligt. Dit is niet de bedoeling, weet iemand hier een oplossing voor?

Bijlagen

Ja dit is wat ik bedoel, de formule is wel vrij gecompliceerd, ik hoop dat het niet teveel moeite was.In ieder geval hardstikke bedankt!

Wel super dat er mensen zo snel reageren hier en dat mensen met goede oplossingen komen ook :-).

Het alleen waar in onwaar veranderen geeft trouwens een foutmelding voor de getallen die hij niet kan vinden. Dat werkte dus niet helemaal. Maar toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan