• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheetvariabele in formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter brzzl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brzzl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2018
Ik heb een probleem die waarschijnlijk heel makkelijk te verhelpen is maar ik kom er niet aan uit.

Wat ik wil bereiken: Een formule waarin zich een variabele zit die zich aanpast op basis van de waarde uit een cel.

Als voorbeeld: =SOM(urenwk01!B3:B7).
urenwk01 staat hier hard ingevuld, maar eigenlijk wil ik deze laten vullen door een waarde die een cell bevat.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt en bijgesloten.
Doelstelling: Op het tabblad 'Dashboard' moet er in veld E2 een keuze gemaakt worden waardoor de formule in B6 en E6 aangepast word en er uit de juiste tabbladen data geladen word.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

B6:
Code:
=SOM(INDIRECT("tickets"&E2&"!B3:B7"))
Andere lukt nu wel denk ik?

ik probeer de INDIRECT nu werkend te krijgen op de formule =SOMMEN.ALS(ticketswk03!B3:B7;ticketswk03!C3:C7;1)
Maar wat ik ook probeer, ik krijg een foutmelding. Weet jij zou hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Code:
=SOMMEN.ALS(INDIRECT("tickets"&E2&"!B3:B7");INDIRECT("tickets"&E2&"!C3:C7");1)
PS vragen graag op het forum zodat iedereen er wat aan heeft.

Kleine waarschuwing:
1. De INDIRECT functie is "volatiel" wat betekent dat deze ook als er niets aan de broncellen veranderd is altijd herberekent.
2. De SOMMEN.ALS functie is een van de langzamere functies, die wil je liever niet combineren met INDIRECT, om voor de hand liggende redenen

Iedere indeling waarbij je meerdere -vrijwel identieke- tabbladen hebt waarover je moet rapporteren (zoals een blad per dag, week, maand, medewerker, afdeling, ...) is eigenlijk kenmerkend voor een voor Excel inefficiente indeling.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan