Shift-combinaties functioneren niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedeavond dames en heren!

Ik heb een probleempje met mn laptop. Bepaalde toetsencombinaties voor accenten en dergelijke werken sinds kort op niet meer. Denk bijvoorbeeld aan het dakje op een klinker (shift+6), of zelfs simpele aanhalingstekens en dergelijke. De afzonderlijke toetsen doen het wel. Zowel de SHIFT toets als bijvoorbeeld de 6. Nou moet ik erbij vermelden dat het niet alleen bij combinaties met de shift toets is, maar ook bijvoorbeeld met een enkel aanhalingsteken ( ' ).

Het is erg vervelend, want bij het programmeren heb ik zowel enkele als dubbele aanhalingstekens hard nodig. Het lijkt erop dat er als het ware niet "onthouden" wordt dat die combinatie is ingedrukt op het moment dat de volgende toets ingedrukt wordt.

De aanhalingstekens die ik in dit bericht heb geplaatst, heb ik erin gekregen door de toets lang ingedrukt te houden, waarna direct vier aanhalingstekens verschenen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,

Erik Booij

toetsenbord instellingen. kijk daar eens even. VS of NL

Nee, dat is het niet. Het bekende probleem bijvoorbeeld dat een : een ± wordt, enz, is dit niet, dat weet ik nog wel op te lossen. Mijn probleem is echt zoals in m´n openingspost is beschreven.

Erik, probeer dit eens.

Druk op de toetsenbordcombinatie <ALT & SHIFT & 1> en <ALT & SHIFT & 2>

Die combinaties werken beide helaas niet. Ander toetsenbord heb ik niet voorhanden, heb alleen het in m'n laptop ingebouwde toetsenbord.

Nou dat is wat zeg. Kun je nog iets met systeemherstel. Hoe lang is deze storing trouwens al.

Systeemherstel helpt niet, en de storing was op het moment van posten ongeveer een dag gaande.

[EDIT](Excuses voor de late reactie, zit tot over mijn oren in het werk momenteel en had je reactie over het hoofd gezien)[/EDIT]

Hallo, ja dat is niet erg druk, Maar ik vrees dat ik geen oplossing voor je kan vinden. Wellicht iemand anders.

Om nog even hierop terug te komen voor mensen die wellicht hetzelfde probleem hebben... Vandaag toen ik in Illustrator bezig was, merkte ik dat de Ctrl + ' sneltoets wel gewoon werkte. De toets was dus sowieso goed. Toch maar weer eens gaan googleen, tevergeefs. Dan maar zelf weer met taalinstellingen aan het knooien. Na heel veel prutsen heb ik het weer voor elkaar gekregen. De toetsenbordinstelling moet zoals bekend op "Verenigde Staten (internationaal)" staan, maar de taalinstelling mag absoluut NIET op Nederlands staan. Dan doet ie het gewoon niet. Geen idee of dit aan mijn installatie, aan mijn toetsenbord of gewoon aan Windows 7 ligt, maar ik ben allang blij dat het weer werkt. Het is niet leuk programmeren als je iedere keer zoveel moeite moet doen om een ' of een " tevoorschijn te toveren. Bedankt in ieder geval!

Ja oke graag gedaan. Dat zijn van die dingen waar je als ander niet achter kunt kijken en vaak geen oplossingen voor zijn. In ieder geval bedankt voor de terug koppeling en succes verder ermee.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan