shift toets blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdater

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Hallo, ik heb een vraag omtrent onderstaande topic
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/483659-shift-toets-blokkeren?p=4173101#post4173101

ik heb deze procedure gevolgd maar het lijkt niet te lukken. kan iemand mij hier verder mee helpen?

blijkbaar moet men volgende aanpassingen doen in de verwijzingen en dit lijkt bij mij niet te lukken (ik werk met windows 7 64 bit, mss is dat de reden?
ik krijg volgende boodschap, " de opgegeven naam is strijdig met een bestaand project, een bestaande module of een bestaande objectenbibliotheek" ook weet ik niet hoe of waar ik Select "files of type ergens moet terugvinden.

groeten,
Rik
You might have to set your "References" in the VBA editor to DAO 3.6.
When you are viewing a Module, click the Tools menu » References. Browse for Microsoft DAO 3.6
Select "Files of type: Executable Files (*.exe; *.dll)"
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\DAO)
Then explicitly dimension yourcode, i.e. Dim db As DAO.Database, prp As DAO.Property

Verwijzingen doe je in het VBA venster van de database, in het menu <Extra>, <Verwijzingen>. Standaard staat de verwijzing naar de Microsoft DAO 3.6 bibliotheek niet aan, dat kan dus wel kloppen. Met <Alt>+<F11> schakel je rechtstreeks over naar het VBA venster. De melding heeft dus niks met Windows 7 te maken. Sterker nog: die versie gebruik ik ook ;)

Michel,

ik heb wel gevonden hoe ik dit moet doen maar ik krijg dan het bericht zoals ik meld "de opgegeven naam .....
dus moet er ergens een andere reden zijn waarom het niet lukt denk ik dan? De vraag is waar en hoe krijg ik dit in orde?

Je kunt eens proberen de code te compileren met het menu <Foutopsporing>, <db compileren> zodat je kunt zien waar eventueel in de code nog fouten zitten. Het kan ook zijn dat de bibliotheek bij jou op een andere locatie staat, of dat je de verkeerde versie hebt gebruikt. De code is (als ik mij goed herinner) gemaakt voor een Access 2000 db, en in nieuwere versies kan de bibliotheek op een andere plaats staan. Het vinkje uitzetten, de db compileren en herstellen, en daarna de bibliotheek opnieuw laden wil ook nog wel eens helpen.
Laatste redmiddel: een niewe db maken, de bibliotheek aanzetten, en dan alle tabellen, formulieren etc. importeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan