Shift voorgoed uitschakelen bij opstart access database

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozze

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Hallo,

ik heb een database gemaakt en zou gebruikers niet willen toelaten in de code, tabellen,... Nu weet ik dat je de shift-toets kan uitschakelen, maar ik weet ook dat er programmaatjes bestaan om dit in de database te veranderen zonder dat je de database moet openen (oa hier te vinden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/214988-Uitschakelen-openen-database-met-shift-toets).

Nu zou ik graag willen dat men nooit meer in de tabellen, code,.... kan. Kan dit? Of is er altijd een manier om hier rond te gaan?

Alvast bedankt!

De enige manier om een db dicht te timmeren is om er een MDE of ACCDE bestand van te maken. Dan kan je nergens meer bij. Wenselijk? Och; zolang je maar de originele db achter de hand hebt met de inlog wachtwoorden, is er weinig aan de hand. De MDE kun je dan altijd opnieuw genereren als dat nodig is. Maar je zou niet de eerste zijn die als enige het wachtwoord weet, vervolgens vertrekt bij de baas, en de rest achterlaat met een mde bestand dat nooit meer aangepast kan worden.
Een normaal Access bestand is dus altijd wel te kraken. Overigens zou je sowieso, als je de medewerkers niet vertrouwt (want dat is vaak de onderliggende reden) de db moeten splitsen in Backend en Frontend, zodat die gebruikers alleen een frontend kunnen slopen, als ze dat al kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan