Shoqbox wordt herkent als camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik en Ella

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hoi,

We hebben een shoqbox ( PSS231/00) gekocht en alles geïnstalleerd:). De configuratie van onze laptop is prima, alleen als we de shoqbox via de usb2 aansluiten herkent hij deze als camera en niet als een mp3 speler. Mediaplayer 10 vindt hem niet net als de Philips Device Manager. :evil:

Wie weet de oplossing??? Zodat wij onze MP3 overkunnen zetten naar de shoqbox.

Philips gebeld, maar weten de oplossing ook niet :(

Groetjes Erik en Ella

Hallo Erik,

het volgende kan waarschijnlijk wel helpen:

1) verwijder de camera even handmatig uit apparaatbeheer
2) disconnect hem ff van de pc
3) plug hem erin, en voeg hem handmatig toe als een nieuw MTP apparaat(gebruik dus niet de standaard installatie).

dit zal normaal gesproken moeten werken.

als hij hem nog steeds verkeerd herkent zal het ook kunnen dat je teveel VID's in het register hebt staan.

Deze zou je kunnen proberen te verwijderen(echter denk er dan wel aan dat elk usb apparaat weer voor de 1e keer als nieuw apparaat herkent gaat worden, dus eventuele andere usb devices die je gebruikt zullen dat ook opnieuw geinstalleerd moeten worden.

De VID's zijn te vinden in het register onder HKEY_LOCAL_MACHINE >SYSTEM >CurrentControlSet> Enum> USB

Opgelost

Dat dachten ze eerst bij Philips ook. Na 6 keer gebeld te hebben is het probleem opgelost. Gewoon stuurprogramma bewijzigd en klaar :thumb:
Bedankt voor je reactie:D

Ella en Erik

Misschien een hele erge bump, maar ik heb het zelfde probleem. Mijn vraag is alleen: hoe voeg ik mijn Shoqbox handmatig toe als MTP apparaat?

Ik heb gewoon het probleem opgelost door op de site van Philips het stuurprogramma te downloaden en deze te installeren. Hierna werd de shoqbox herkent.
Probeer dat eens?:thumb:

Ik heb gewoon het probleem opgelost door op de site van Philips het stuurprogramma te downloaden en deze te installeren. Hierna werd de shoqbox herkent.
Probeer dat eens?:thumb:
Waar kan ik het stuurprogramma dan downloaden? Ik heb de devicve manager zojuist gedownload maar die detecteerd hem niet. Er was nog iets anders te downloaden voor die van mij, maar die werkt niet echt... Want dan doe je 'Detect GoGear' of iets in die richting starten en dan gebeurt er daarna niks.

Ik heb Philips al een mailtje gestuurd, nu is het wachten op een antwoord. :rolleyes:

Hallo Galiorix, Heb je al iets van Philips gehoord? Ik heb hetzelfde probleem en heb ook al de 2 dingen gedownload die met de link van Erik en Ella in beeld komen. Mijn PC denkt helaas nog steeds dat mijn Shoqbox een foto camera is. Help!

Ik heb helemaal niks van Philips gehoord sinds ik het mailtje verstuurd heb, bagger service daar. Maar mijn shoqbox is de vrijdag vóór de kerstvakantie op school uit mijn tas gejat, dus ik heb nu helemaal geen shoqbox meer...:(

BTW, woon je in oss? ^_^

zelfde probleem met shoqbox

Ook mijn shoqbox wordt door mijn computer gezien als camera.
Mijn shoqbox heeft altijd prima gewerkt tot mijn windows laatst crashte...

Een nieuwe firmware kan niet worden geinstalleerd aangezien de PSS Device Manager mijn apparaat niet herkend. (geeft aan: apparaat niet aangesloten)

heeft iemand al een oplossing?

groeten Florian

Misschien kan je even opzoeken welke apparaten nog meer onder de GoGear serie vallen, net als de shoqbox.

Devices Manager

Ik Heb ook een shoqbox maar ik moet als die start devices manager aanzetten en herstellen.
Maar ik heb die cd niet meer als iemand een link heeft waar ik de programma DEVICES MANAGER kan downloaden Kan ik blij zijn :)

Gr Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan