Shortcut menu ( Save image as OR Copy)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Ik heb een database met daarin extern geladen foto's. Deze zou ik nu graag willen kunnen kopieëren of lokaal kunnen opslaan vanuit de database.

Ik heb al geprobeerd een shortcut menu in te stellen met daarin de commands "save as" en "copy", maar dit werkt niet. Ik heb al geprobeerd het toe te passen op het hele formulier en enkel op de image placholder, zonder succes.

Iemand raad/oplossingen?

Voor dit soort problemen gebruik ik een PARAM tabel met een ID en een WAARDE veld.
In het ID komt dan PICTUREPATH met daarin het pad naar de plaatjes. Dat kan iedere willekeurige directory zijn. In de applicatie neem ik niet het hele pad op naar de plaatjes maar alleen de naam van het plaatje.

Op deze manier wordt het geheel eenvoudiger te verplaatsen. Je hoeft alleen maar in de PARAM tabel de waarde van het id: PICTUREPATH aan te passen.

HTH:D

Guus, bedankt voor de uitleg, maar na vier keer lezen snap ik er nog steeds niet veel van. Misschien omdat het nog vroeg is, ik probeer straks nog een keertje :rolleyes:

Guus,

Ik heb alles even bekeken, maar vind de oplossing en zelfs de overeenkomst met mijn database niet. Ik kan in mijn DB ook gemakkelijk de volledige locatie (tekst) kopiëren, maar met de foto lukt dit me niet. Misschien dat als ik uw DB zag, met een foto in die te kopiëren is, dat het zou lukken, maar hiermee kom ik er niet.

Toch bedankt, denk ik :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan