Shoutcast foutmelding op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomvdweerd

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
6
Hoi allemaal,

Ik wil graag een radiozender beginnen met Shoutcast. Dus alles gedownload en ingesteld, krijg ik deze foutmelding: disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache. Ik heb de poorten in de router al forward gezet (niet allemaal maar alleen die nodig zijn) en Windows Firewall staat uit. Ook heb ik virusscanners (die rechtsonderin staan) uitgeschakeld, maar toch blijft de server deze melding geven.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :D
Alvast bedankt!

Groetjes,
Tom
 
Wij mogen niet helpen

De reden is dat ern iet veel mensen reageren. omdat we helpen dan met een illigale uitvoering. Een radio maken zonder een sena keurmerk is illigaal! www.sena.nl
 
Dat geldt toch alleen als je zonder toestemming van de rechthebbenden auteursrechtelijke muziek uitzendt?

Nee. Als jij een een shoutcast server maakt en je wilt uitzenden Dan moet je uitzendrechten hebben Van sena dus
 
De reden is dat ern iet veel mensen reageren. omdat we helpen dan met een illigale uitvoering. Een radio maken zonder een sena keurmerk is illigaal! www.sena.nl

Dat is niet helemaal waar.

1. Misschien helpen we niet zoveel omdat we het ook niet weten
2. SENA is geen keurmerk maar een stichting aan wie je geld moet betalen als je muziek openbaar maakt. Dat betaalt de SENA weer aan de 'makers' van muziek.

@ceel123 , Dat klopt , ook al zend je bijvoorbeeld je zelfgemaakte muziek uit moet je alsnog betalen aan SENA. Het is ook erg krom.

Je moet trouwens ook geld betalen aan BUMA/STEMRA geloof ik..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan