SHOUTcast Radio Server

• Onderwerp starter Onderwerp starter R1ck
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R1ck

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hej mensen,
Ik heb sinds kort een USB DJ Console gekocht..
En nu wil ik online uitzenden met een shoutcast server.
Ik heb een poort in mijn router opengezet zodat anderen toegang kunnen krijgen. (port 8038)
Ik start mijn server op (via mijn eigen computer dus) en verbind met mijn DJ software (Virtual DJ) naar de server.
Dit gaat allemaal goed, geen foutmeldingen enzo.
Nu share ik mijn ip via internet met anderen maar deze kunnen vervolgens niet verbinden.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe kan dit? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil namelijk heel graag uitzenden via internet.

Groeten..

Klopt het interne ip-adres wat je in de router ingevoerd hebt?
Dit moet het interne ip-adres zijn van de pc waar je je server op draaien hebt.
Verder geen firewall die het zaakje tegen houd?

Nee verder geen firewall dingentjes aanstaan..
Dit had ik al geprobeerd..
Ik zal eens proberen of het te maken heeft met het interne ip-adres..
Alvast bedankt

edit:
Ik heb het idee dat hij nu wel gaat werken, want standaard ip stond op 192.168.1.0 en dat moest 2 zijn..
kzal het proberen..

Laatst bewerkt:
Nee verder geen firewall dingentjes aanstaan..
Dit had ik al geprobeerd..
Ik zal eens proberen of het te maken heeft met het interne ip-adres..
Alvast bedankt

edit:
Ik heb het idee dat hij nu wel gaat werken, want standaard ip stond op 192.168.1.0 en dat moest 2 zijn..
kzal het proberen..

het zou ook kunnen dat je je interne ip gebruikt je moet je externe ip gebruiken, ga even naar www.mijnip.nl en dan het ip adres dat daar staat kopieeren en daarachter je poort die je gebruikt zetten dus in mijn geval http://86.91.140.93:8000 dit is de site waar je info over je radio kan vinden als je wil luisteren moet je er listen.pls achter zetten dus http://86.91.140.93:8000/listen.pls zo moet het lukken:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan