ShoutCast server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Ik heb een probleem met mijn shoutcast server. ik klik op verbinden hij telt tot ongeveer 30.
En dan zegt ShouCast dat hij geen verbinding kan maken. Net of iets het blokkeerd dit heb ik ook met Telnet en met games die je ook op lan kan spelen. Dat ze geen verbinding kunnen maken.

Heb je al op de shoutcast site zelf gekeken? Staat een redelijk uitgebreidde FAQ.

Omschrijf je foutmelding wat beter "en dan zegt shoutcast dat hij geen verbinding kan maken" is wat te vaag, wat is de precieze melding die je krijgt?

Maar het zal vast en zeker aan je router configuratie liggen van porten die niet of niet goed geforwarded zijn (of miss firewall als je die hebt draaien).

Router

Nou ik denk zelf dat het aan de router ligt. En Utorrent geeft ook aan met de kleur rood dat de poort niet open is. Ik gebruik gewoon windows firewall

Ik heb foto's geplaatst van het probleem
Bij SHOUTcast Server Monitor zegt hij het volgende:<07/25/08@15:54:48> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 77.161.60.50:8050) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

Ik gebruik ook PeerGuardian

Bijlagen

• SHOUTcastSource.JPG
    SHOUTcastSource.JPG
    27,8 KB · Weergaven: 46
  • Nullsoft SHOUTcast Server Monitor.JPG
    Nullsoft SHOUTcast Server Monitor.JPG
    72,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
staat poort 8050 open in de firewall of router ?
localhost kan je wel zenden, maar kan niemand luisteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan