Shoutcast serverthuis hosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickbouman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hoi allemaal,

Ik ben voor een stichting een Radiostation aan het maken waarop gehandicapten hun DJ taltenten kunnen tonen. Omdat ik zelf radioreclame ongelofelijk HAAT komt die er niet op, er komen kleine advertenties op de site, mede daardoor kost Buma-Stemra maar 312 euro per jaar.

De rechten ( buma en sena ) komt dus wel goed.
Alleen blijft er niet erg veel geld over om de server te financieren dus had ik het idee om die gewooon in het pand van de stichting te maken, waarvan 20 januari een telfort verbinding ligt.

De vrienden van Telfort wisten te melden aan de telefoon dat je ongeveer 1000GB dus 1 TB mocht gebruiken, dan zou het niet te gek zijn, dat betekend dat je gewoon een super server kan maken thuis proffesioneel is.
Het klonk alleen net of diegene van telfort er nietzoveel verstand van had en daarom maar naar de 1 TB greep, want ik weet niet of 1TB een "fair" verbruik is per maand.

Hoeveel gebruikt een shoutcast server met heel de dag door 25 luisteraars?
Is het een slim idee om deze zelf te hosten?

Alvast bedankt,
Rick

hallo rick,

ik weet idd niet of 1 TB wel fair is ik vind dat heeel veel mischien bedoelde hij inderdaad minder maar ok,
het ligt er aan in welke kwaliteit je streamt, je kunt dan wel 25 luisteraars hebben 24 u per dag maar om dat te berekenen moet je ook de kwaliteit in kbps weten,
ik zelf heb eens voor de "fun" een shoutcast server draaiende gehad, het kost wel wat tijd maarja, als je een beetje goede pc hebt (geen pentium 2 / 3 met XP er op en met maar 128 / 256 MB werkgeheugen) dan zal de qualiteit (haperingen enz. bedoel ik daarmee) wel heel wat afnemen. neem ook eens een kijkje op www.radioforum.nl onder het kopje internetradio je moet je wel registreren om te kunnen posten maarja dat is hier ook;)

groeten,
SMC - FM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan