• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

show uniek nummer in nieuw userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste mensen

In een userform wat ik gemaakt heb houden wij de nummering bij voor de calculatie alle calculaties krijgen een uniek nummer.
Nu gaat het toch nog weles fout, dat het verkeerde nummer door de user gebruikt wordt. (een nummer ervoor, of er wordt gewoon niet goed gekeken)

Ik dacht om het als volgt te doen (maar dat lukt nog niet helemaal) eerst komt het userform waarin ingevuld kan worden, vervolgens klikt men op gegevens verwerken, dan verschijnt er een ander userform, met het nieuw te gebruiken nummer.

Dat userform te voorschijn toveren dat lukt wel, maar nu moet dat userform het laatste aangemaakte nummer laten zien. Wie kan me hierbij helpen of misschien heeft iemand een ander idee. Ik h oor het graag. dank je:thumb:

DCTALK,

Ik denk zo, maar wie ben ik.
[2008! = het blad naam en A5:A50 de range]

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  Naam TextBox.Value = [2008!A5:A50].End(xlDown)
End Sub

DCTALK,

Ik denk zo, maar wie ben ik.
[2008! = het blad naam en A5:A50 de range]

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  Naam TextBox.Value = [2008!A5:A50].End(xlDown)
End Sub

beste Van Hoorn

Ik heb de code erzo in gezet, maar op een een of andere manier werkt het toch niet. De userform komt in beeld, en dan staat er een cursor in het textbox te knipperen en kun je er wat in type.

Maar hij moet inderdaad uit kolom a1 t/m a500 zijn info halen.en dan pakt ie elke keer de laatste.

Kan het zijn omdat in A1 t/m A500 het nummer wordt aangemaakt door een formule. In de cel staat namelijk een formule. Die kijk of er tekst in een bepaalde cel staat zo ja dan maakt ie een nummer aan.

hoor van je, maar volgens mij is het een goed idee van je, ik ga dr ook nog ff op verder puzzelen, thks

DCTALK,

Ik heb het nog even voor je getest en een formule gezet.
Code:
=A6+1
Het werkt zoals het moet werken het laatste nummer komt in de Textbox.

DCTALK,

Ik heb het nog even voor je getest en een formule gezet.
Code:
=A6+1
Het werkt zoals het moet werken het laatste nummer komt in de Textbox.

Wim,

Ja dit is wel wat ik bedoel, maar bij mij gaat dat waarschijnlijk niet werken, omdat er toch een formule in de cel staat waar hij de informatie uit dient te halen.

weet jij misschien hoe ik het anders zou kunnen doen?, ik probeer even mijn excel bestand te uploaden, dan kun je zelf even zien.

Wim,

Hierbij het bestand

Misschien heb je een idee, hoe het anders kan. Misschien doe ik wel iets wat veel simpeler kan, hoor wel van je

Bijlagen

Ga dan bv via kolom B of een andere kolom die steeds moet ingevuld worden
Code:
TextBox1.Text = [Nummering!B65536].End(xlUp).Offset(, -1).Value + 1

Wim en Warm Bakkertje!

Cool, dit is het, het werk,

dank u alle!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug