Shutdown blijft hangen op Netwerkverbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoephondjehond

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2006
Hallo Experts,

Het volgende probleem krijg ik niet opgelost en/of gevonden op internet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Ik hoop slimme antwoorden te krijgen.

Op mijn windows netwerk heb ik meerdere pc's met windows XP draaien. Bij één pc blijft de shutdown hangen bij "de netwerkverbindingen worden afgesloten". Na 20 minuten wachten is dit nog steeds het geval. Mijn conclusie, hij hangt.

De volgende punten zijn van toepassing op het netwerk en de betreffende computer.
- Er draaien verschillende servers op het netwerk met besturingssystemen variërend van Unix, windows 2003 tot OS400. De computer waar het hier om gaat heeft verbinding met deze servers en draait op windows XP pro SP2 volledig ge-update.
- Het gebruikersprofiel is 7 mb. Deze kan echter niet verwijderd worden ivm een groot aantal koppelingen die hierdoor verloren gaan. Het profiel wordt lokaal opgeslagen.
- Er zijn zo'n 12 netwerk koppelingen aangemaakt in de verkenner die voorheen (toen hij nog wel afsloot) ook aanwezig waren.
- Spyware en virussen zijn zeker niet aanwezig.
- Via Vpn vanaf een andere locatie wordt de pc wel afgesloten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of kan ie me aangeven waar dit mee te maken heeft. Een richting waarin ik moet zoeken zou al fijn zijn.

Alvast bedankt.

Mvg

Welkom op Helpmij!
Dit forum wordt in stand gehouden door gebruikers. ;)
Het probleem is op afstand niet te beoordelen.

Ben je systeembeheerder?
Om in de netwerkinstellingen te gaan kijken van de PC waar het probleem optreedt lijkt een goed begin.
Daarna bij de server kijken of alle poortinstellingen ten aanzien van de probleem PC correct zijn, is misschien een tweede stap?

Je hebt een zoektocht op het Internet gehouden, zeg je.

Ook gekeken bij deze site van Microsoft?
(Zoektip: er staan 117 hits, kijken op een met het probleem overeenkomende pagina levert op die pagina vaak weer links op, die nog dichter bij de oplossing komen.)

Als je wat meer details hebt gevonden, plaats deze dan hier.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf even iets geprobeerd. Als ik vanaf kantoor de VPN verbinding opzet sluit hij wel af. Dit komt waarschijnlijk omdat de verbinding zo traag is daardoor en dat er daarom minder verkeer wordt gegenereerd waardoor hij gewoon afsluit. Zodra ik hem weer op het interne netwerk inlog sluit hij niet meer af.

Het gaat hier trouwens om een laptop.

Het probleem is dat er bepaalde netwerkverbindingen niet gesloten kunnen worden.
Hoe kan je ervoor zorgen dat dit toch gebeurd. Eventueel geforceerd? Weet iemand dit.

De 117 hits die op de microsoft site staan geven geen van allen een oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan