Shutdown.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

John__Y

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2002
In Tweak XP vond ik de mogelijkheid om enkele afsluitopties als snelkoppeling te maken, bijvoorbeeld shutdown.exe" /-2 om opnieuw op te starten. Welk cijfer is van toepassing om de computer in de slaapstand te zetten? En staat info hierover standaard ergens in Windows?

Groeten,

J

Staat bij help en ondersteuning, maar hier staan meer parameters, met 00 erachter, werkt het gelijk.

shutdown

Ik krijg het niet werkend, ook niet vanuit Opdrachtregel - meldingsscherm daarvan blijft zo kort open dat ik niet kan zien wat er gebeurt.

Een andere weg is deze:
Nu zet ik het apparaat in de slaapstand via de fysieke uitknop. Leidt indrukken van deze knop tot activering van een linkje dat ik ergens in een map kan terugvinden? Zo ja dan sleep ik dit wel naar de snelstartbalk.

Laatst bewerkt:
Dit is de opdracht voor een reboot, in de eigenschappen voor/van de snelkoppeling,
%windir%\System32\shutdown.exe -r -t 00,

Deze voor het afsluiten, %windir%\System32\shutdown.exe -s -t 00,

Gebruik geen hybernate, maar ik denk, %windir%\System32\shutdown.exe -h -t 00.

PS, vergeten:o , maak een snelkoppeling op het bureaublad, zoek shutdown.exe op, in de map, windows\system32, geef hem een naam, en sleep deze in je snelstartbalk, dan kun je de pictogram veranderen, en de parameters aanpassen.

Er zijn ook ergens wel pictogrammen te vinden, voor hybernate, etc, als ik ze vind, geef ik wel een link.

Laatst bewerkt:
Shutdown doet geen slaapstand :) maar wel,

%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate

In snelkoppeling plakken..

deep asleep

" %windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate " werkt!
Bedankt ZipPe.
Shutdown heb ik niet meer geprobeerd, wel dank voor het meedenken, Lange Pier. Zag trouwens dat Tweak XP een eigen shutdownbestandje meelevert, vandaar dat die letterparameters op de MSofpagina niet werkten :o
Ik ben in elk geval weer een stuk verder gekomen met het optimaliseren. :thumb:

John

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan