het afsluiten van windowsxp duurt zeer lang (ging altijd zeer snel)
- ook was een tweak toegepast
nu is er iets andere aan de hand
op het moment van afsluiten wordt er eerst een minuut gewacht, vervolgens is er dan harddisk activiteit en wordt zelfs even de diskdrive afgezocht voor de pc afsluit
overigens - geeen virussen/spyware of wat dan ook
pc loopt verder optimaal!
2 vragen
- is de shutdown te repareren/te configureren (volgens mij een kopeling met de boot)
- is er een bestand of script dat wordt uitegvoerd bij het alsuiten en kan dit dan vervolgens bewerkt worden - wat ik van collega's begreep is dat niet het geval!
reeds gedane suggestie heeft betrekking op het netwerk (oorzaak)
- wellicht dat hier wat instellingen door te nemen.
aanvullende info:
- p4 533 2 harddisks (genoeg vrije ruimte), dvd brander, gforce6800
- xp home
- pc hang in een netwerk van 2, maar is eigenlijk de enige die aan staat
- regelmatig tweakxp gedraait
- zal zelf nog wat tweaks nalopen die met het afsluiten te maken hebben: boot defrag/ swap wissen etc. etc.
- ook was een tweak toegepast
nu is er iets andere aan de hand
op het moment van afsluiten wordt er eerst een minuut gewacht, vervolgens is er dan harddisk activiteit en wordt zelfs even de diskdrive afgezocht voor de pc afsluit
overigens - geeen virussen/spyware of wat dan ook
pc loopt verder optimaal!
2 vragen
- is de shutdown te repareren/te configureren (volgens mij een kopeling met de boot)
- is er een bestand of script dat wordt uitegvoerd bij het alsuiten en kan dit dan vervolgens bewerkt worden - wat ik van collega's begreep is dat niet het geval!
reeds gedane suggestie heeft betrekking op het netwerk (oorzaak)
- wellicht dat hier wat instellingen door te nemen.
aanvullende info:
- p4 533 2 harddisks (genoeg vrije ruimte), dvd brander, gforce6800
- xp home
- pc hang in een netwerk van 2, maar is eigenlijk de enige die aan staat
- regelmatig tweakxp gedraait
- zal zelf nog wat tweaks nalopen die met het afsluiten te maken hebben: boot defrag/ swap wissen etc. etc.
Laatst bewerkt: