shutdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom bouwt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
hallo,

ik zat eens te kijken bij system32 en zag daar tussen een programmatje shutdown,

ik dacht dat ik het wist wat hij zal down als ik hem aanklik,

voor de grap maar gedaan maar de pc gaat niet uit,

welk programma kan de pc wel uitzetten of moet bij de shutdown nog een ?:rolleyes:

Ik ga ervan uit dat je Windows XP hebt.

Een juiste manier om de shutdown.exe te gebruiken, kan je vinden op deze website.
Je kunt ook gewoon softwareprogramma's gebruiken, zoals Winoff, dit programma biedt bijvoorbeeld meer mogelijkheden.

Dit klopt.

Ga maar eens naar start->uitvoeren. Type dan 'cmd'. Er verschijnt dan een zwart scherm. type hier eens 'shutdown'. Je zult dan kunnen lezen dat shutdown zonder verdere parameters alleen een helptekst laat zien. Dit is precies wat je doet als je op shutdown.exe dubbelklikt.

Als je in dit zwarte scherm intypt "shutdown.exe -s" dan zal de computer wel worden afgesloten.

Je kunt op deze website ook de uitleg voor Windows Vista vinden, als je met shutdown.exe wilt werken. (zie je ook meteen de paden voor afsluiten, herstarten enz.)
Winoff werkt trouwens ook op Windows Vista hoor :)

er woord ook niet aan geraden om zo maar in je systeem mapen te vroeten.
mocht je perongeluk iets verwijderen heb dat zware gevolgen voor de werking van windows.

ik heb het al opgelost , ik zal ff uitleggen :

ga dus naar C > windows > System32 > zoek shutdown op en klik rechtmuis toets kopieren naar buroblad dan heb je hem daar staat maar dan werkt hij niet. dus : rechtermuis toets eigenschappen > tabje snelkoppeling en bij doel moet dit staan : C:\Windows\System32\shutdown.exe -s Dus met de -s erbij :p

dan kun je ook nog het plaatje weizigen :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan