Shutti Shutdown Timer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo, Ik heb eindelijk klaar met alles te testen te verbeteren van Shutti Shutdown Timer. Voordien noemde het Shutti 2010 Professional. De vorige versie bevatte vele bugs (geef ik toe) maar deze is nu met de unieke Shutti Shutdown Engine 7.0 die het zeer veilig en snel maakt om je computer af te sluiten. Ik heb deze keer ook een goede handleiding gemaakt om alles duidelijk te maken.

Description: Shutti Shutdown Timer is een programma dat de gebruiker in staat stelt om de computer een gewenste actie te laten doen (shutdown , restart , log off , standby ,...) in een bepaalde tijd of op een bepaald tijdstip

Waarvoor kan je het gebruiken?: Een shutdown timer kan handig zijn. Als je iets aan het downloaden bent of je bent een schijfdefragmentatie aan het doen.. enz.. simpelweg iets dat lang duurt... En je wil niet voor je pc zitten wachten , dan kan je met shutti instellen dat je pc op een bepaald tijdstip afsluit of de pc in slaapmodus zet.

Minimum requirements:
  • Windows 95 of hoger
  • .NET Framework 4.0
  • 6 Mb vrije ruimte
  • 1-2 Mb RAM
Handleiding: Klik Hier (PDF)
De manual kan je ook helpen een beter zicht op het programma te krijgen

Change Log: V1.2
+ Added Shutti Updater™ Support
+ Changed Shutti Shutdown Engine from 2.0 to 7.0
+ Added Lock workstation and Monitor off as action
+ Better click and change Time
+ Added Shutti Safe mode to install directory
* Documented manual
* Fixed System time bug
* Fixed notify icon dispose at end of program
* Changed default action to "Shutdown"
* Less RAM and CPU usage
- Removed pop-up window
- Removed 60 seconds warning

Acties:
  1. Shutdown
  2. Power off
  3. Log off
  4. Standby
  5. Lock workstation
  6. Monitor off
  7. Hibernate
  8. Restart

Gekende bugs:
  1. System time stopt als je Shutdown method selecteerd
  2. Tray icon menu werkt niet naar behoren
  3. Shutti Updater herkent Shutti Shutdown Timer niet als programma van Shutti
    Dit heeft geen effect op het updaten maar wel op het controlleeren van de huidige versie
  4. De up/down pijltjes zijn bij Areo Glass niet volledig (1 px te weinig)

Screenshots:

Shutti-2010-Professional_1.png
Shutti-2010-Professional_2.png

Klik hier om te DOWNLOADEN V1.2 (Klik rechtsboven op SKIP AD om te downloaden)
Mirror

Reacties zijn van harte welkom!

Wat komt er in de volgende versie:
  • Shutti Updater 1.5™
  • Nederlands , Engels , + Downloadable languages
  • HH:MM:SS word alleen HH:MM
  • Bug fixes
  • Windows 7 Explicit Support
  • Nieuwe shutdown methods (vb. Process stops)

Laatst bewerkt:
Dankje :D Ja, de laatste versie was van aug 2010 geleden en die had een ZEER grote bug.. maar ik raakte de code kwijt en moest opnieuw beginnen. En omdat de namen van alles nogal ingewikkeld waren heb ik het simpelweg "Shutdown Timer" genoemd :D Ik hoop dat je het goed kan gebruiken

Zeker! Bij mij op Windows 7 Professional werkt hij uitstekend. Ik zou zeggen, ga zo door!

Ik heb 2 screenshots van Shutti bij de eerste post gezet zodat je kan zien hoe het programma eruit ziet. Als je nog meer informatie wil kan je de handleiding inkijken (daar staan ook screenshots in)

*Bump*
Ik bump even deze topic omdat ik echt meer tips/kritiek/respons nodig heb om het programma beter te maken :) Hartelijk dank!

Ik vind het best een handig programma, maar je hebt het te complex gemaakt. Waarom die updates waar je andere versies van het programma kan downloaden? En waarom een hele installatie? En dan die handleiding. :rolleyes:

Ik denk dat je het iets moet versimpelen: gewoon een programma die op een bepaald tijdstip iets uitvoert en niet meer dan dat. :)

[edit] Waar is de 'Safe Mode' eigenlijk voor?[/edit]

Laatst bewerkt:
Dank u voor het testen :)
1) De updater is iets fout gelopen. Normaal open hij het met een comand line (-shuttishutdowntimer) waarmee de updater weet waarvoor je moet updaten. Maar door een probleem in een file bestaat deze versie eigenlijk niet en zal hij alle versies weergeven.
2) Complexiteit geef ik toe , en zal ik ook verranderen in een volgende versie. Maar ik ga alleen dingen bijvoegen (Process stops -> shutdown bijvoorbeeld) maar dan wel een handigere manier om dit te selecteeren
3) Installation is wel nodig, omdat er toch een paar files bij moeten komen. Maar ik probeer en zal dit ook altijd doen. Om zo weinig mogelijk in het registry te zetten.
4) Manual vond ik eigenlijk wel goed? Op eerdere posts van programmas kreeg ik vaak kritiek dat men handleiding niet goed was en weinig info gaf (meer reclame)
5) Shutti Safe Mode is op aanvraag bijgevoegd. Op veilige modus werkt de normale versie niet en de Safe Mode (die de gewone shutdown.exe gebruikt) wel. Waarom je het in veilige modus nodig kan hebben is een andere vraag :) maar toch zijn er velen blij mee.

Ik ga in een volgende versie jouw idee om met INI files meerdere languages toe te voegen. Er zal ook Support voor programma's als uTorrent , BitTorrent komen om na een download je pc af te sluiten.

Met dat simpel bedoel je volgens mij dit?
gewoon een kleine shutdown timer? Deze was een aparte versie een jaar (of twee :D ) geleden, maar omdat ze niet goed genoeg was is ze in de vergetelheid geraakt. (Was trouwens mijn eerste Shutti Programma)

Vriendelijke Groeten, Maxim

Laatst bewerkt:
Inderdaad bedoel ik dat met simpel. Ik zou het zo houden als ik jou was.

En de handleiding is goed, maar misschien wel overbodig. Het programma is zodanig te begrijpen dat er geen handleiding nodig is ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan