ShuttleX pc probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsnipes

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
ok ik heb een probleempje met de OS op de shuttle pc waar ik mee bezig ben

voor dat ik met deze pc begon stond er windows XP op en die werkt op dat moment alleen in safe mode elk andere opstartmodus gaf me dit bericht na het laadbalkje van winXP :

***STOP: 0X0000007B (0XEE01B84C, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

if this is the first time you've seen this error screen restart your computer if this screen appears again follow these step.

check for viruses on your computer remove any newly installed hard drives or hard drive controllers, check your harddrive to make sure its properly configured and terminated

ik heb het meerdere malen geprobeerd, ik kon hem alleen opstarten in veilige modus wou ik in xp kunnen komen
ik heb toen de HDD eruit gehaald en deze via een andere pc geformateert om zo opnieuw windows erop te kunnen zetten aangezien ik de cd niet kon starten zonder een error te krijgen

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

if this is the first time you have seen this stop error screen, restart your computer, if this screen appears again follow these step

check to make sure any new hardware or software is properly installed if this is a new installation, ask ur hardware or software manufacturer for any windows updates you might need

if problems continue disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. if u need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer and press F8 to select advanced startup options and then select safemode

technical information
***STOP: 0X000000ED (0X812D15F0, 0XC0000010, 0X00000000, 0X00000000

nou had ik dus nog een groter probleem en heb ik winXP maar via een andere pc erop gezet, en de HDD weer trug geplaats in de shuttle pc
helaas ik kreeg nog steeds dezelfde error als de error die ik kreeg toen winXP er al op stond. nu zelfs met veilige modus ook -_-
dus ik heb de HDD er weer uitgehaald leeggemaakt en win2K erop gezet (misschien dat het aan de OS lag) maar nog steed de error.

helaas zegt unmountable boot volume me nix
ik ken van cd spelen en de HD doet het ook neem ik aan anders zou ik niet windows kunnen opstarten enzo...

ik heb je hulp hier dus bij nodig aangezien ik heb geprobeerd wat ik kan en ik nie wil dat me pc bij de schoot beland maar dat ie het gewoon gaat doen

tnx in advanced
wesley de haas

ok tnx hoop dat ik er iets aan heb ben morgen weer op me stage en dan probeer ik het.
als het niet lukt laat ik het jullie weten :thumb:

edit: mm ik zie dat erbij staat dat deze artikel over winXP (prof) gaat maar met win2k heb ik het zelfde probleem geld dit ook voor win2k ?

mmm :confused: ik ben een beetje gaan kijken of ik hier iets mee kon

maar niet egt ik heb niet het idee dat die link mij gaat helpen

misschien nog mensen die mij kunnen uitleggen wat er mis is met me pc.

alvast bedankt :thumb:

Zelfde probleem

Al bijna een halve week lang heb ik het zelfde probleem. Altans, de error "unmountable_boot_volume" krijg ik ook steeds vlak voordat, of wanneer windows wil opstarten (bij de loaden ervan) :(

Ik heb andere harde schijven geprobeerd, maar daar kon ik het ook niet mee oplossen. Daarbij kan ik ook niet booten met de win xp cd. ook heel vervelend. :confused:

Laat alsteblieft een oplossing hier voor zijn, anders heeft mijn computer vanavond nog een deuk erbij! :mad:

dank.

Dit probleem had ik ook een paar dagen geleden van alles geprobeerd en niks werkte, wat bleek mijn moederbord was kapot.......nieuw bord gehaald en voila deed alles t weer , (kan ook je geheugen zijn)

dus je wilt zeggen dat dit probleem alleen op te lossen is met een nieuwe moederbord :confused:
want is het niet zo als je moeder bord kapot is dat die dan niet eens de windows opstart???

hoop dat er een andere manier is want heb nie egt zo zin om een heel nieuw moederbord te gaan kopen :mad:

Als eerste, het is niet aan te raden (eigenlijk niet mogelijk zelfs) om XP of win2000 op een andere pc te installeren en dan de harddisk over te zetten, dit zal onherroepelijk leiden tot vele fouten.

Wat je wel kan doen is, in een andere pc de harddisk leeg maken en bootable maken, de gehele XP cd (of alleen de map I386)in een map op de harddisk te plaatsen, de harddisk weer terug in de orginele pc en dan pas XP (of win2k natuurlijk) installeren.

P.S. ook al andere IDE kabels geprobeerd?

aaah kijk aan, vorderingen en info waar we wat aan hebben. Nou hoop ik natuurlijk niet dat mijn moederbord naar de bagger is.

Ik zal vanavond eens proberen om met een andere pc me 2de HDD eens bootable te maken, kijken of het werk. Jullie horen van me!

ow, kan ik dan (als ik die schijf bootable heb gemaakt) dan wel XP erop pleuren, mijn cd is namelijk niet bootable?

Je kan dan gewoon de map i386 (als je twijfelt doe je de hele cd) naar de bootable harddisk kopiëren, dan de hele harddisk in de pc bouwen en dan, uit de gemaakte map, XP installeren.

Aangezien je problemen had met t installeren op je eigen pc maar niet op een andere pc lijkt mij dat dit niet zal gaan werken het is geen harde schijf probleem, als je de partities verwijderd en een primaire partitie maakt via een andere pc en dan terug plaatst in je eigen pc zou de installatie vlekkeloos moeten gaan, toch succes ermee...

ok probleem is opgelost
bedankt vool de hulp

ik heb gewoon win98se erop gezet wat blijkbaar WEL ging en toen windows XP en nu werkt die ineens
vindt het nog raar maja hij werkt ;)

MzzL Wesley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan