Sidebar voor XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

ik heb sinds 2 weken de sidebar voor de XP geinstaleerd. Op zich werkt alles goed, maar als ik nieuwe gadgets wil downloaden gebeurt er niets. Wat me wel opvalt is dat de standaard gadgets de submap En-US hebben en html-bestandjes. Ik weet niet of dit de kern van het probleem ook is. Weet iemand een oplossing of kan je gewoon niets toevoegen met deze versie.

Hoor het graag!

Groeten
Riccardo

Ik heb gevonden dat dit niet eenvoudig is met Sidebar voor XP.

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/De-Vista-Sidebar-in-Windows-XP.htm

Wanneer de computer is opgestart ziet u de Sidebar vanzelf verschijnen aan de rechterkant van het scherm (afbeelding 4). De onderdelen van deze Sidebar heten Gadgets. Er zijn standaard drie Gadgets geïnstalleerd, een klok, een fotogalerij en een nieuwsoverzicht, maar u kunt zelf heel eenvoudig Gadgets toevoegen. Klik hiervoor op het plusje helemaal bovenin de Sidebar. Er wordt dan een venster geopend met Gadgets die u kunt installeren (afbeelding 5). Er is zeer veel keus, van Gadgets met reisinformatie, nieuws, tot informatie over uw pc. In feite zijn deze Gadgets al geïnstalleerd, maar om ze te gebruiken moet u ze activeren. U doet dit door de gewenste Gadget naar de Sidebar te slepen. In principe is het ook mogelijk om, net als in Vista, nieuwe gadgets en thema's te downloaden voor uw Sidebar. Echter, omdat u niet écht op Vista draait, moet daar een behoorlijke trukendoos voor worden opengetrokken, dat is een stappenplan op zich.

Dat het niet meteen lukt om zelf thema's en gadgets te downloaden klopt dus wel. Waarom gebruik je niet Desktop Sidebar, die bestaat al veel langer en is voor XP gemaakt en niet voor Vista. Lees de laatste regel nog maar eens "In principe is het ook mogelijk om, net als in Vista, nieuwe gadgets en thema's te downloaden voor uw Sidebar. Echter, omdat u niet écht op Vista draait, moet daar een behoorlijke trukendoos voor worden opengetrokken, dat is een stappenplan op zich."

Ik hoop dat het meevalt en dat iemand kan vertellen hoe het in elkaar steekt zodat je dat na kunt doen. Anders kun je me vragen om foto en beschrijving van Desktop Sidebar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan