SidepanelFAN!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyNutter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
155
Hoi, ik heb ooit eens ergens gelezen dat een sidepanelfan beter is als hij naar buiten blaast.. maar er zijn geloof ik vershillende meningen over..

dus ik vond het een leuk idee om er een thread over te beginnen..

wat vinden jullie en waarom? moet die fan de lucht nou naar buiten of juist naar binnen blazen?
 
Naar buiten, ander blaas je stof naar binnen. Nu blaas je warme lucht naar buiten.
 
dat vind ik dus ook..

ik had ergens anders ook gelezen dat het slecht is als hij naar binnen blaast want dan blijft er warme lucht zitten onder de airflow van de fan en dus word je MB warmer en dus ook je gehele systeem

dan ook nog dat de videokaart meestal warme lucht maakt en die lucht blaas je dan door je hele kast als je fan naar buiten blaast dan blaast hij die warme lucht er ook uit..

bij mij kan de lucht die door de fan blaast soms best wel warm zijn trouwens :) het heeft echt nut..


maar ik hoor verschillende mensen dat ze het NIET met me eens zijn.. dus heb ik deze post geplaatst want ik kan er natuurlijk ook wel eens naast zitten :) bedankt voor je reactie tiborv :)
 
dit geld alleen voor casefans in het midden van de zijkant en hoger of ook voor als ze onder zitten?


Ik heb aan de onderkant 3 fans naar binnen(2 zijkant 1 hdd(front)) en boven ook 3(waarvan 1 van de voeding)

Afbeelding%20010.jpg


(sorry voor de vage foto maar ik heb nog geen tijd gehad betere fotos te uploaden)
 
Het hangt van de rest van je airflow af of je de fan warme lucht laat afvoeren of verse lucht laat aanvoeren.

Bij mij blaast de fan in m'n zijpaneel lucht in de kast.
Deze zit laag ter hoogte van de onderste PCI-sloten.
Ik heb dan ook een fan die vlak bij de processor aan de achterkant de lucht afvoert(net onder de voeding).
Plus nog een fan die verse lucht vanaf de voorkant(onderin) aanvoert.
Twee casefan's plus voedings fan voeren de warme lucht af(achter bovenin de kast).

Ik heb dus 2x aanvoer en 4x afvoer van lucht.
Binnenkant van de kast is ±20ºC mobo is ±25ºC.:)
 
naja ik denk dat het wel goed zit. ik denk er wel aan aan de achterkant 1tje met een slang naar mijn cpu fan te laten blazen(liever vanaf onderin maar waarschijmlijk past de slang dan niet overal)

offtopic naar crash
ik heb nu ook mijn cd spelers afgedekt met plaatjes. ik heb met oude muismat een "druklaag" gemaakt zodat als die dichtgaat die goed recht blijft zitten :)
 
Ik heb het beide geprobeerd, maar het bleek in mijn kast toch het beste om lucht in de kast te blazen...

Kan wel degelijk het verschil merken, maar moet even opmerken dat mijn sidepanelfan zowat recht tegenover mijn cpu fan zit....

Ook heb ik een dualfan voeding en nog een keer 2 fans achter die de warme lucht uit de kast zuigen.. mijn cpu is "in ruste" rond de 21 graden.... (kamertemperatuur van 19,5 graden)
 
mijn fan op zijkant blaast naar binnen, als ik die van mij naar buiten laat blazen gaat de temperatuur van me cpu omhoog, als ik uhm naar binnen laat blazen daalt de temperatuur ongeveer 5 tot 10 graden

greetz
Hewo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan