Siemens Esprimo V5535

Status
Niet open voor verdere reacties.

tmgpad4q

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Goedemiddag,

Mijn laptop is gevallen, sinds dien heb ik wel beeld maar geen verlichting (je moet dus goed kijken wil je iets zien)

Heeft het te maken met een defect aan de videokaart of een defect aan het beeldscherm?

Ik ben er erg mee geholpen als ik hierover meer informatie krijg.

Mvg,

M.Eslahy

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Denk zo te lezen dat je backlight defect is want je ziet nog wel iets dus de videokaart is nog goed.

Ps ik heb je vraag ook even naar de juiste sectie verplaatst.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Is backlight te maken of te vervangen? Heb je een tip voor mij?

Merci, M.

Hoi,

Op zich als je handig bent zou het kunnen als hij stuk is zal je ergens een nieuwe zien te bekomen en dan een bouwtekening van het notebook en daar kan je zien hoe alles los kan.

Hallo

Dit is een backlightinvertor voor deze laptop:

http://www.benl.ebay.be/itm/Fujitsu...ther_Computing_Networking&hash=item3f1d7469bc

Deze is meestal gemonteerd onder het t.f.t. paneel.

Je dient dan wel de "bezel" rondom het t.f.t. paneel voorzichtig te vewijderen.

Indien je "geluk" hebt , is er slechts een connector ietsje losgekomen ... deze terug in/uitpluggen is dan meestal voldoende..

De connectoren op het t.f.t. paneel zelf zijn robuust gemonteerd (vastgekleefd)... de enige die kan loskomen , is deze op het motherboard.

Controleer ook de eventueel gemonteerde s.m.d. zekering op de invertor zelf.

Indien de backlightlamp zelf is gebarsten ....

Deze is in het t.f.t. paneel gemonteerd , zeer fragiel , en niet evident om te vervangen zonder de nodige ervaring.

Meestal vervangt men dan het ganse t.f.t. paneel om hier geen tijd en moeite in te moeten steken.

Zo ziet zo'n lampje er uit :

http://www.benl.ebay.be/itm/2pcs-LC...Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item5199b88676

peter

bedankt voor jullie snelle reactie en vooral de uitleg.

Ik heb gekozen om de display te vervangen.

Merci, M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan