Siemens Gigaset Se 365 WLAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atc77164

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Goedendag,

Recentelijk ben ik overgestapt naar een provider die geen draadloos netwerk via de router aanbiedt. Vandaar dat ik de Siemens Gigaset SE 365 WLAN heb gekocht (nieuw).

Deze Gigaset staat nu ingesteld als Access Point, wat volgens mij ook moet.
Wat ik ook probeer, m'n laptop ziet het netwerk wel, maar als er om een "Verbindingssleutel" wordt gevraagd, dan loop ik vast. De handleiding geeft aan dat de SSID ConnectionPoint moet zijn. Geen idee of de "verbindingssleutel" en SSID hetzelfde zijn, maar (ook als ik "ConnectionPoint" als verbindingssleutel ingeef) de apparaten kunnen elkaar niet herkennen.

Ik heb een HP laptop met WiFi, Win Vista, NVIDIA-nForce netwerkkaart en Atheros AR5007 802.11 b/g Wifi-adapter.

Wie weet raad??

Laatst bewerkt:
Dus je hebt DNS uitgeschakeld?
En een andere ip-range gegeven?

Zijn de SSID en password juist ingesteld, op een WPA2 Pre Shared beveiliging?

Hahaha, het klinkt allemaal heel mooi, maar ik heb geen idee wat u bedoeld.:o

Teveel gevraagd als ik om dummy-taal vraag?

Hoi,

SSID is de netwerknaam en dat is kennelijk Connectionpoint.
Daarnaast is de toegang tot dit netwerk beveiligd met een 'sleutel'.
Als je daar zelf niks voor geregeld hebt, kan het zjn dat dit tijdens je installatie via een z.g. wizard is gebeurd.
Wellicht staat op de onderkant van de Siemens die sleutel ....

Lees anders de handleiding er nog eens op na.

Wanneer het apparaat op Accespoint is ingesteld (dus feitelijk als een router functioneert), moet je in de regel zelf een aantal beveiligingszaken instellen.
Om die reden houd ik niet zo van een 'wizard'. Door je te verdiepen in die beveiligingsmaterie - en dat hoef je feitelijk maar één keer grondig te doen - weet je in volgende situaties grotendeels 'van de hoed en de rand'. Bovendien heb je dan zelf zaken als een 'sleutel' ingesteld en weet je die in de regel wel ergens terug te vinden.
Sommige mensen - zoals ik - gebruiken daar gewoon een schriftje in een laatje voor, om al die toegangsnamen en wachtwoorden in voorkomende gevallen tevoorschijn te halen. Anderen zetten dat in de handleiding .....

Laatst bewerkt:
Mmm, als netwerknaam kom ik deze helemaal niet tegen. De naam die wordt weergegeven is GR&%^F/75L. Deze was eerst anders, voordat ik het apparaat gereset heb, maar bestond toen ook uit zo'n vage naam.

Op het kastje, op de doos of waar dan ook, staat geen sleutel aangegeven.

Via de handleiding ben ik al bezig geweest, stap voor stap, maar bracht me nergens. De installatiewizard is niet meer dan een handleiding op de CD, deze lijkt niks te installeren.

Kortom, ben nog niks verder:confused:. Anyone?

Ben helaas nog geen steek opgeschoten...

Iemand die me verder kan helpen?

Instelling Acces point

De SSID is een identificatie van een bepaalde netwerk.
Alle toestellen van je netwerk moeten dezelfde SSID hebben dus: ConnectionPoint
De Verbindingssleutel is je password deze moet hetzelfde zijn op zowel je accesPoint als op je toestellen die verbinding ermee maken.

Let op Verbindingssleutel en SSID zijn en mogen niet hetzelfde zijn i.v.m. security.
Een ander zou dan in je systeem gemakkelijker kunnen inbreken.

Het gegeven antwoord van 21 februari is helemaal goed.
Echter als je verder hulp nodig hebt wil ik, als ik een handleiding van de "SE 365 WLAN"
kan downloaden je een instellingsvoorbeeld sturen in word formaat.
Hierbij dien je dan zelf bepaalde gegevens te wijzigen zodat het voor jou persoonlijk is.
Laat maar weten.

Succes

De voorgaande antwoorden zullen ongetwijfeld kloppen, alleen kan ik er (nog) niks mee.

Zodra ik verbinding met het apparaat ga maken, vraag Win Vista om een verbindingssleutel. En daar loop ik vast....

Ik kom aan de instellingen dus niet toe.:confused:

De accespoint heb je in een netwerk. De verbindingssleutel wat gevraagd wordt is naar alle waarschijnlijkheid die van je bestaande netwerk. Deze moet hetzelfde zijn als van de nieuwe accespoint. Stel dat op je modem de verbindingssleutel Atc77164_con1 is, dan dien dien je deze code om te beginnen intypen.

Is het mogelijk dat je nog niet in bent gelogd en dat het systeem wachtwoord moet worden ingegeven?
Probeer dan "admin" zonder de " in te geven.

Laat me weten of het je gelukt is in het apparaat in te loggen met "admin". Als dit niet lukt, dien je het apparaat te resetten en alles stap voor stap te configureren. Ben bereid verder te helpen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan