Siemens Gigaset SX 541

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Eko

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Hallo,

even een vraag.

Heb de SX 541 vandaag ontvangen op de post omdat ik problemen had met mijn internet.
Deze viel steeds weg.

De SX 541 aangesloten en alles werkt prima. Maar mijn download snelheid ligt nu wel lager. Ik had eerst een gemiddelde snelheid van 1.25 mb per seconde. Nu komt hij niet hoger dan ongeveer 750 kbps gemiddeld.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Nee, ik denk niet dat iemand enig idee heeft zonder meer informatie... :)

Ff googlen op SX 541 . . .

eh, hoe oud is dat ding?
usb 1.1?
ADSL?
Beschrijvingen en tech. data uit 2005?
Waar praten we over?

Modem verbinding over de telefoonlijn mbv adsl?:confused:

Ach so! :) Ja dat dacht ik al. Heb je pots of adsl? De laatste was altijd sneller maar tegenwoordig met moderne modems niet meer.
Verder zou je hem zorgvuldig volgens het boekje moeten instellen.
Je zou voor wat betreft internet de instellingen van het oude modem, deze er naast kunnen leggen... Dat kan al als je oude modem ook een (4poort) switch achterop heeft, je hoeft hem dan niet meer aan internet te hangen.

Instellen kun je ruwweg in 3en verdelen; 1 deel is enkel de verbinding met de provider voor wat betreft internet.
Dan is er een deel dat de instellingen van de eventuele telefoon afhandelt.
Ten slotte is er een onderdeel dat gaat over het instellen van je wifi verbinding.

Nu je last hebt van een langzamere verbinding, is dat zo als je de pc met kabel aansluit op het siemens modem of ga je draadloos naar internet?

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat ik gewoon ADSl heb of DSL. Ik weet niet wat pots is :)

Ik heb alles gewoon ingesteld zoals bij de Fritzbox. Gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd
en ik ben online. Verder gebruik ik geen uitgebreide instellingen o.i.d. Ik gebruik voor alles kabel. Gebruik geen draadloos.
Heb op 2 pc's even gecheckt via speedtest.nl Snelheid ligt op 750 gemiddeld ipv 1.25 zoals altijd.

Kan het eventueel te maken hebben met wat voor soort modem? ADSL en ADSL2 ? Ik weet niet wat het verschil
is in snelheden hiervan.

Alvast bedankt.

Pots is de naam voor analoog:"- Anschlu� an das Telefonnetz (POTS analog) Anschlu� f�r analoge Endger�te" (ergens midden eerste alinea van jouw advertentie), de manier waarop het telefoonnet oorspronkelijk werkt. ADSL is een digitale versie over de zelfde draden.

Uit de advertentie en uit wat ik op internet vond blijkt dat het om een vrij oud type modem gaat; heeft usb 1.1 terwijl 2.0 al lang gangbaar is, analoog, adsl, etc.

Adsl is opgevolgd door adsl2 wat weer hogere snelheden mogelijk maakt. Jouw doorvoersnelheid is kennlijk niet erg hoog, en de doorvoersnelheid hangt ook af van je provider. Wat voor abo je hebt afgesloten en zo. Dan zijn er mogelijke technische beperkingen (hoeveel gebruikers delen 1 lijn, hoe ver ben je verwijderd van de wijkcentrale en zo) die een rol kunnen spelen.
Omdat je eerder al hogere snelheden haalde moet je het denk ik toch zoeken in de instellingen, en kijk dan eerst eens naar de inbel instellingen.

Je moet daar als het goed is eenmalig een user-ID en password opgeven. In die hoek heb je ook de technische instellingen. Het handboek heeft het alleen over W98, W98SE of ME...

Dan rijst de vraag, welk besturingssysteem gebruik je? Als dat WXP of W7 is heb je dan geschikte drivers?
Het zou zo maar kunnen dat de meegeleverde drivers te oud zijn?

Kortom, alles wijst er op dat dit een ouder type is dat Wxp noch W7 ondersteunt. Dat is misschien een extra probleem!

ps: Ik zie dat de umlaut uit de oorspronkelijke duitse tekst niet wordt meegenomen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan