SIEMENS Gigaset SX551 werkt niet goed meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn SIEMENS Gigaset SX551 Router, ik heb deze aangesloten als tweede router omdat de draadloze internetverbinding niet sterk genoeg is en omdat ik een (of meer) extra internetkabel(s) nodig kan hebben ivm laptop(s). Hieronder hoe het bij ons thuis is aangesloten:

Routers.png

De router in het huis is een witte ExperiaBox van KPN (ARV7519 PSTN) en deze heeft geen problemen.
Deze setup heb ik al ongeveer een half jaar en heeft tot 3 dagen geleden geen problemen veroorzaakt.
Ik heb drie dagen geleden een (hardware) audio switch op de router gezet (HQ 4-way audio switcher) En sinds toen is hij gaan storen. (Ik weet niet of dit door de switch kan komen, maar zet het er toch even bij)
Sinds toen viel het internet op mijn pc uit en dat kwam tegelijk met een klik uit de SX551. Het lampje met "WiFi" staat dan ook uit, als het internet het wel doet (vaak maar een paar seconden) staat dit lampje ook aan.
Als ik mijn pc direct op de internetkabel vanaf de ExperiaBox aansluit heb ik geen enkel probleem.

Nu is mijn vraag: Is het zo dat de SX551 kapot kan zijn? En is dit handig op te lossen?
Deze router gebruikten we eerst als algemene router (waar nu de ExperiaBox staat) en is ongeveer een jaar geleden vervangen omdat we met verschillende apparaten niet meer op internet konden. Als hij inderdaad kapot is, is dit geen ramp en snap ik dit ook wel omdat het een router van 4-5 jaar is.

Gr. Jesse

Als ik goed begrijp wat je zegt, is het gekomen, nadat je die switch had aangesloten. Heb je die audioswitch al geprobeerd los te koppelen?

Offtopic: wat is dat eigenlijk precies, zo'n audioswitch? Is dat om geluid over je netwerk te sturen? Ben ik best nieuwsgierig naar (:

Hoi AndreazZz,

Die Switch is een hardware apparaatje dat het geluid naar bijvoorbeeld een versterker kan sturen. Ik heb op de switch mijn pc, mijn iPod en een losse audio kabel aangesloten en dan kan ik switchen tussen die drie apparaten om die naar mijn speakers te sturen. Het kan ook andersom, dat je bijvoorbeeld je pc op de output aansluit en dan kun je daarop 4 verschillende speakers aansluiten waar je dus tussen kunt kiezen.

Dit is hem: http://www.electronic-discount.be/product-details/aswitch-4/shop.htm?lng=en

Ik had die switch al aangesloten voordat hij ging storen maar ivm ruimtegebrek op mijn bureau heb ik hem (nu 4 dagen geleden) bovenop de router gezet. Ik weet niet of dat het hierdoor kan komen dat de router niet goed (tot niet) werkt.
Ik had de switch er ook weer afgehaald maar toen bleef hij storen.

Gr. Jesse

Heb je al geprobeerd de router een minuutje uit te doen met de schakelaar en de stekker uit het stopcontact te halen? Mocht dat niet werken, dan kan je altijd nog proberen de router te resetten door met een pennetje in het gat op de achterkant het schakelaartje in te drukken.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan