Sigma USBstick wordt niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

theolb

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2001
Ik ben een tijd bezig geweest om een Sigma Flash Drive van 256 Mb te installeren op een systeem met Windows 98.
Dit is me tot op dit moment niet gelukt.

Als de Stick in de USB poort verbinding maakt flitst even een lampje in de stick aan, maar verder gebeurt er niets.

Ook na installatie van de bijgeleverde software die ik geinstalleerd heb met de stick verbonden met de PC en daarna nog eens zonder dat de stick in de usb poort zat. Het maakte geen verschil.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

Heb je al eens geprobeerd om deze zelfde stick bij iemand met 2000 of XP te installeren?

Geeft de handleiding aan dat hij op '98 kan worden geïnstalleerd? Is ook een optie!

Zo ja, heb je al bij iemand anders met '98 geprobeerd deze te installeren? Is je USB poort niet defect? Je hebt aangegeven dat de stick oplicht, maar verder doet hij niks..... het zijn maar een paar opties... verder durf ik geen uitspraak te doen.

Groet en succes

Dank voor jullie reaktie.

Ik krijg nu wel de melding windows zoekt naar nieuwe stuurprogr. voor USB 2.0 Flash Drive

In apparaat beheer zie ik dat het apparaat wel geinstalleerd is, als Ustorage Device met uitroepteken.
Bij eigenschappen staat vervolgens dat het apparaat niet aanwezig is.

Ik heb de bijgeleverde software nu op 3 vrijwel identieke systemen geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Omdat dit toch wel oudere systemen zijn betreft het hier USB 1.
Nu denk ik dat de bijgeleverde software geen usb 1 ondersteunt.

Zou hier mogelijk toch nog 'n driver voor te vinden zijn ?

Groet theolb

Ik denk het niet.
Ik heb op Google gezocht, vast verkeerd, maar ik kom niks tegen.

Succes

een USB 2.0 apparaat kan je niet op een USB 1.1 poort gebruiken......

btw.. een USB 1.1 apparaat kan je wel op een USB 2.0 poort gebruiken

Sigma Flash Drive (pen)

1)Support USB specification verion 1.1 or 2.0
USB 1.1 supports up to 8MB, 16MB, 32MB, 64MB, 128MB/USB 2.0 up to 256MB
2)Support Windows 2000, ME, XP, Mac OS 10.1.2 or above and Linux 2.4.0 or above without device driver.
3)Support Windows 98, 98SE, Mac OS 9.x with device driver.
4)Copper Body & Matalic Coating
5)Hot Plug & Play - Enable you to work at anytime.
6)Durable solid-state storage - data retention for at least 10 years
7)No external power is required - DC 4.5V ~ 5.5V from USB port.
8)Low Power consumption!GWrite 39.1mA ~ 39.4mA / Read 35.0mA ~

Bij punt 1 zit het probleem dus, de 256mb versie wil USB 2.0 hebben.

Geplaatst door killermenace
een USB 2.0 apparaat kan je niet op een USB 1.1 poort gebruiken......

btw.. een USB 1.1 apparaat kan je wel op een USB 2.0 poort gebruiken

Jawel hoor, maar het is in sommige gevallen aan bepaalde restricties gebonden die specifiek zijn voor het apparaat. De consequentie is dat de snelheid op 1.1 blijft.

Ik heb inmiddels de Sigma Flash Drive 256 mb op een win98 systeem met usb 2.0 geprobeerd te installeren, ik krijg het ding niet aan de praat.

Op 'n systeem met Win Me of XP is het inderdaad geen probleem en werkt de stick zonder verdere installatie.

Heeft iemand nog sugesties ?

groet Theolb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan